Hlavní obsah

Barrandovský most ucpaly „plechové deštníky“, opravy ale začaly bez katastrof

Foto: Josef Mačí, Seznam Zprávy

Oprava Barrandovského mostu bude až do konce prázdnin komplikovat pražskou dopravu.

Druhá etapa rekonstrukce nejfrekventovanějšího dopravního uzlu v Česku začala v pondělí. K husté dopravě přispělo i nepříznivé počasí.

Článek

Když prší, dopravní situace v Praze se ještě více zkomplikuje. Speciálně při ranní špičce a k tomu první den s novými omezeními na Barrandovském mostu.

„Apokalypsa určitě nenastala, ale pochopitelně máme pondělí ráno a prší, takže efekt plechového deštníku se určitě projevuje. To ostatně bývá v Praze vždycky zátěžovou zkouškou pro dopravu,“ říká Seznam Zprávám náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti), který první perné ráno pro pražskou dopravu tráví přímo na vytíženém mostě.

V ulicích navazujících na nejvyužívanější dopravní tepnu v Česku se tak logicky tvoří kolony „plechových deštníků“. Motoristé by se tedy měli pokud možno mostu vyhýbat a obecně Pražané co nejvíce využívat veřejnou dopravu.

Technická správa komunikací, která opravu řídí, nabádala řidiče, aby jeli MHD, případně na kole. Jak ale reportér Seznam Zpráv vyzkoušel na vlastní kůži, pondělní ranní počasí cyklistice opravdu nepřeje – hustě prší, fouká a pro květen ne zrovna příznivých 10 °C pořádně chladí. V nejbližších dnech se navíc počasí nezlepší.

Místo auta autobusem

Městská hromadná doprava je kvůli opravám posílená. Praha rovněž s předstihem upravila okolní ulice, ve kterých mají autobusy přednost.

„Velká část příprav se realizovala už loni před první etapou – například přidání jednoho celého pruhu za evropské dotace na Strakonické, kde je vyhrazený jízdní pruh pro autobusy. Nově máme také preferenční opatření pro autobusovou dopravu v Jeremenkově ulici a na Modřanské,“ vypočítává Hřib.

+20

Minimálně v pondělí ráno na Strakonické jezdily autobusy bez většího zdržení. A míjely automobily, které naopak jen popojížděly v obou plných zbývajících pruzích. Sem tam to některý řidič nevydržel a proti předpisům přejel do pruhu pro autobusy, kterým předjížděl kolonu zprava.

„Jede to podle jízdního řádu,“ potvrzuje Josef, se kterým sledujeme, jak právě zastavuje jeho spoj na zastávce u dostihového závodiště v Chuchli.

V Modřanské autobusy také využívají svůj pruh, jenže v místech, kde se doprava sjíždí, se častou zaseknou v koloně. Během pondělního rána tak řada spojů přejíždějících Barrandovský most v obou směrech nabírala patnáctiminutová zpoždění.

Skoro nezačala, a už se prodlužuje

Opět otevřená je také vracečka u Lihovaru, kterou musí projet všichni řidiči z Barrandova. Právě jejich nájezd na most se opravuje.

Tady se čekají největší potíže. Ráno se kolona táhla až na kopec ke křižovatce směrem k slavným filmovým ateliérům. Ulici K Barrandovu je tedy lepší se úplně vyhnout.

„Támhle vidíme, jak se na rampě intenzivně pracuje,“ ukazuje náměstek pro dopravu Hřib přes řeku k nájezdu z Barrandova.

Foto: Michal Šula, Seznam Zprávy

Zavřená barrandovská rampa.

„Po ní jezdí standardně dvakrát více aut než po rampě, která vede tam dolů na ulici Strakonická. Zásah do dopravy v Praze bude tedy nepochybně větší, než byl loni,“ dodává Hřib.

Omezení průjezdu přes Vltavu po vnitřním pražském obchvatu ovlivní ale dopravu v celém hlavním městě. Objízdná trasa vede po Pražském okruhu a dá se předpokládat, že průjezd po něm bude ve špičce komplikovanější. Stejně tak cesta tunely nebo Vídeňskou ulicí se může až do půlky srpna velmi často prodlužovat. Tak dlouho by měla druhá etapa rekonstrukce Barrandovského mostu trvat.

Technická správa komunikací už ale oznámila, že opravy potrvají déle. A to kvůli problémům, na které stavaři narazili během prvních prací. I loni se první etapa výrazně prodloužila. Místo na začátku září se do běžného režimu most vrátil až po polovině října.

Doporučované