Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Stačily dva pracovní dny a billboard, jenž stál několik let nelegálně u dálnice D4, zmizel. Velkoplošnou reklamní ceduli, jejíž příběh s vazbou na politiky hnutí ANO minulý pátek popsaly Seznam Zprávy, někdo během pondělí odstranil.
A stejně jako se nikdo nehlásil k samotnému poutači, se ani nikdo nehlásí k jeho odstranění.
„Zahájili jsme sice ve věci správní kroky, ale ten fyzický výkon nebyl z popudu či na účet ŘSD,“ uvedl na dotaz redakce k likvidaci cedule mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Odstranění dle vlastních slov neinicioval ani majitel pozemku, jímž je realitní podnikatel Vladimír Beck. „Já ne, ani nebyl můj. Snad ten, kdo to tam lepil?“ vyslovil hypotézu ohledně demolice.
Už dříve Beck řekl, že z billboardu žádný prospěch nemá, neví, komu patří, a původně prý ani nevěděl o jeho existenci.
Jak Seznam Zprávy popsaly, před volbami v roce 2021 na stejné nelegální ceduli poblíž sjezdu u Mníšku pod Brdy několik týdnů visela reklama hnutí ANO s lídry Andrejem Babišem a Karlem Havlíčkem.
Minimálně poslední rok tento poutač za neupřesněných podmínek využívala firma Bios z nedaleké Dobříše, jejímž ředitelem je poslanec za hnutí ANO Tomáš Helebrant. „Firma Bios s tím nemá nic společného,“ prohlásil po odstranění cedule Helebrant a ohradil se proti tomu, že Seznam Zprávy celou věc spojily s ním a s jeho politickým uskupením.
Problém nelegálních billboardů je podle jeho názoru věcí kraje, v tomto případě Středočeského. „Kraj to měl už dávno řešit. Je chyba, že i tuto věc stávající hejtmanka (Petra Pecková za hnutí STAN - pozn. red.) podcenila,“ nechal se slyšet Helebrant, který je pravděpodobným středočeským lídrem hnutí ANO pro blížící se krajské volby.
Nicméně v tomto konkrétním případě, kdy byl poutač osazen v dálničním pásmu, poslanec Helebrant dle dostupných informací pravdu nemá.
Jde o věc Ministerstva dopravy, které u dálnic hraje roli silničního správního úřadu, a také zmíněného státního podniku Ředitelství silnic a dálnic. Seznam Zprávám to řekl Zdeněk Jahn - zakladatel facebookové skupiny „Přidej se a strhni to“, který nyní pracuje pro ministerstvo v oblasti regulace reklamy. Jak také uvedl, Středočeský kraj by to musel řešit, kdyby šlo o silnice nižších tříd.
„Každopádně je dobře, že ten billboard zmizel. Ukazuje se, že ta úřednická cesta nemusí být vždy nejefektivnější,“ glosoval Zdeněk Jahn kvapnou demolici reklamního zařízení.