Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Redakce Seznam Zpráv vybrala do Fóra čtenářů zajímavé názory z diskuzí u článků o vážných problémech pražského letiště s odbavováním zavazadel cestujících.
Karel Kučera: Letiště nemá vysvětlovat, ale situaci s předstihem řešit. Ti cestující si za služby platí a chtějí je mít, a ne poslouchat nějaké pohádky o tom, že jich je moc a lidí málo. Za to, aby tam ten personál byl a byl v dostatečném počtu, někdo zodpovídá. Jenže to je typické Česko, tisíc výmluv a nula řešení. A samozřejmě mezinárodní ostuda jak hrom pro celou ČR.
Emil Rohel: Ideální doba na stávku personálu, který má na starosti zavazadla. Jednoznačně je to vina té firmy. Ta práce je na Prahu málo placená a hlavně fyzicky velmi namáhavá. Personálu přeji alespoň 24hodinovou stávku za lepší podmínky, proč by jinak neměli plno brigádníků? V hlavní sezoně. I v obchodě si pokladní vydělá více než u vás u zavazadel a hlavně se neudře. Personále, jděte do stávky.
Ivo Zidek: Z pohledu čistého výsledku hospodaření vykázala společnost za rok 2023 zisk 1,5 miliardy korun. Tedy management zaspal během příprav na sezonu. Stačilo by přidat pár korun a zaměstnanců pro odbavování by bylo jistě dostatek.
Jiří Novák: Všichni si myslí, že je to asi jednoduché, letištní personál chce taky dovolenou, taky mají děti a sehnat za ně adekvátní náhradu je dnes nadlidský výkon, takže vážení cestující, dejte si kávičku, retko, zasurfujte si na netu, zanadávejte a čekejte dál a buďte rádi, že je to jen čekání, jsou lidé, kteří nedoletěli vůbec, protože cestovka krachla.
Tomáš Tomek: Lidé se asi vypařili. Každý rok od covidu dochází k nárůstu letecké dopravy, takže i správa letišť a handlingové společnosti na to musí reagovat. Brigádníci do handlingu se nabírají už v únoru, protože samotný nábor dost dlouho trvá: osvědčení od úřadu pro civilní letectví o spolehlivosti, týdenní teoretické školení, testy a zkoušky řízení vozidel na letištní ploše, praktické zapracování při vykládce a nakládce letadel. Teď už to nedoženou.
- Martin Smidek (reaguje): Mají si vzít příklad z okolních zemí. Například letiště v Mnichově nabíralo lidi na tuto práci již v lednu, aby stihlo všechny zaměstnance proškolit, a i to finanční ohodnocení za takovou dřinu je jinde než na Ruzyni. Jak píšete, nyní je už pozdě.
Pavel Krob: To je zase jeden nesmysl vedle druhého. Co je zákazníkovi do toho, kdo fyzicky zajišťuje odbavení? Odpovědnost vůči zákazníkovi má vždy ten, kdo mu službu prodal. Taktéž zákazníka nezajímá, že mají nějaké interní potíže nebo že prodali více služeb, než kolik jich jsou schopni splnit. To vše jde jednoznačně na vrub Smartwings. (Redakčně zkráceno.)
- Petr Kisch (reaguje): Zájezdy neprodala společnost Smartwings, ale cestovní kanceláře. A i když si někdo koupí jen letenku přímo u Smartwings, tak to je letecká společnost, která zajišťuje let, a ne provoz letiště. To je jako nadávat autobusovému dopravci, že na autobusovém nádraží jsou zavřené záchody.
Michaela Petraskova: Co to je za výmluvy? Lety jsou nasmlouvané minimálně na rok dopředu, podle prodaných letenek je normální se i orientovat v tom, kolik bude potřeba sehnat personálu na konkrétní měsíce. Tohle zase někdo jen nezvládl a letiště se na všechno vykašlalo! Tohle je parodie na letiště.
Fórum čtenářů
Redakce Seznam Zpráv vybírá nejzajímavější příspěvky z diskuze čtenářů (některé mohou být redakčně kráceny). Zajímají nás vaše názory na aktuální témata a vážíme si diskutérů, kteří debatují slušně, k věci a dodržují kodex diskuzí SZ.
Své postřehy k tématu můžete redakci Seznam Zpráv také psát na e-mail forumctenaru@sz.cz.
Alena Marková: Jsem jedním z cestujících, kteří marně čekali na svá zavazadla z Burgasu. Víc než půldruhé hodiny nám nikdo nebyl schopen říct, jestli vůbec kufry přiletěly z Burgasu, poté jsme se dozvěděli, že jsou sice v Praze, ale nemá je kdo vyložit. Informaci jsme dostali stylem „tiché pošty“ od ostatních cestujících. Na informacích nic nevěděli! (…) Návrat do Prahy se stal noční můrou a někdo by se měl zodpovídat! Nejlépe ti, kteří jsou překvapeni, že v létě lidé létají na dovolené. (Redakčně zkráceno.)
Lucie Šlachtová: Když nabízejí po zapracování AŽ 35 tisíc hrubého „silným chlapům“, no tak kdo by to za to šel dělat? Nepřetržitý provoz v Praze na hodně lukrativním místě za almužnu, to každý hned chce.
Jan Kapitán: Postavili si letiště, ale chodili jim tam lidi…