Článek
Před letošním vrcholem politické sezóny - podzimními volbami do Sněmovny - čekejte jiné metody, jak na sebe budou politici upozorňovat, než na jaké jste byli dosud zvyklí.
„Doba se změnila," říká expert na politický marketing Martin Charvát. Zatímco před deseti lety spolkla reklama před volbami desítky milionů, dnes náklady tlačí dolů limit stanovený zákonem (90 milionů), ale také nové technologie.
„Pro představu: Zatímco měsíční náklady na venkovní reklamu jdou do milionů, nebo i desítek milionů, reklamu na Facebooku pořídíte v tisícových částkách," popsal Charvát.
A některé kampaně - byť nechtěné - se šíří zadarmo, jak už ví i Andrej Babiš poté, co české sociální sítě zaplavil slogan „sorry jako".
Veterán pravicové politiky a někdejší ministr vnitra Ivan Langer říká, že dnes už by miliony do kampaně nedával. „Já bych určitě už celou zemi billboardy nepolepil, já byl ostatně odpůrcem kobercového bombardování už tehdy," uvedl Langer.
Chtěl jsem si to vzít k paní Jílkové do Máte slovo, ale neprošlo mi to 😭 pic.twitter.com/3pGYe4TMWb
— Andrej Babiš (@AndrejBabis) February 2, 2017
Podle Charváta se mezi českými politiky najdou příklady, které to umí velmi dobře s moderními metodami kampaně. „V každé straně se najde osobnost, která doslova trčí na sociálních sítích. Třeba z TOP 09 Dominik Feri je fenomén, i když je to jen radní z Teplic."
Aktivní na sítích je také Adrej Babiš. „Má velice profesionální tým. Poradil bych mu, ať se chová neformálně, sám za sebe, ať dává na sítě vstupy ze svého osobního života."
Studio Seznam Zprávy: Bude politikům stačit 90 milionů, aby přemluvili voliče?