Hlavní obsah

Novým šéfem Škody Auto bude manažer se zkušeností z Jižní Afriky

Foto: www.volkswagenag.com

Thomas Schäfer na snímku uprostřed.

Thomas Schäfer vystřídá ve funkci šéfa mladoboleslavské automobilky Bernharda Maiera, který ve funkci skončil před pár dny. Informaci přinesl německý portál Automobilwoche.

Článek

Šéfem Škody Auto bude v pondělí zvolen Thomas Schäfer, dosavadní šéf automobilky Volkswagen v Jihoafrické republice, uvádí portál Automobilwoche.de.

Schäferovo jméno padlo už před několika dny, poté, co funkci šéfa mladoboleslavské Škody Auto opustil Bernhard Maier.

„Nejvíce indicií ukazuje na ‚Jihoafričana‘ Thomase Schäfera,“ uvedl Michal Hanák, hlavní bookmaker Fortuny. Na Schäfera dokonce vypsali kurz 1,2:1.

Vedoucí automobilového sektoru poradenské společnosti Ernst & Young Petr Knap novou informaci komentoval slovy: „Ve většině velkých automobilek to bývá člověk se znalostí prostředí, to znamená vnitřní kultury a celkových záměrů. Asi se nedalo čekat, že to bude někdo z venku. A asi byly od začátku liché naděje, že by to mohl být Čech, i když se tím česká scéna chvíli bavila.“

Po odchodu Maiera se opravdu spekulovalo, že by se do vedení Škody Auto vrátil Čech - Martin Jahn. Ten skončil ve funkci výkonného viceprezidenta pro prodej a marketing jednoho ze dvou společných podniků skupiny Volkswagen v Číně a svůj odchod v pátek oznámil na sociální síti LinkedIn.

„Mé nádherné čtyři roky ve FAW-VW dnes oficiálně končí,“ uvedl Jahn. O svém dalším angažmá se nezmínil.

Jahn už ve Škodě Auto pracoval, od února 2006 do dubna 2008 byl personálním ředitelem Škodovky. Působil také na postu generálního ředitele skupiny Volkswagen v Rusku. V minulosti byl Jahn také prezidentem Sdružení automobilového průmyslu nebo od srpna 2004 do prosince 2005 místopředsedou vlády pro ekonomiku jako nestraník.

Proč volba padla na dosavadního ředitele Volkswagenu v Jihoafrické republice Thomase Schäfera, zatím nikdo oficiálně komentovat nechtěl.

Ředitel koncernu: Jde o cenově výhodná auta

Ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess v sobotním vydání listu Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut „není dostatečně agresivní“ v konkurencí s Korejci a Francouzi. „Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ uvedl. Mladoboleslavská automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.

Bernhard Maier byl do čela české automobilky povolán v listopadu 2015. Škoda pod jeho vedením uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq a firma se během jeho působení zaměřila také na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu.

Na Škodu Auto tvrdě dopadly následky pandemie covidu-19: provozní zisk automobilky se v prvním pololetí propadl téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur (zhruba šest miliard Kč) z 824 milionů eur před rokem. Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur z 10,2 miliardy eur před rokem.

Související témata:

Doporučované