Hlavní obsah

Do Píseckých hor by mohl vozit turisty elektrobus

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Společnost ČSAD Autobusy České Budějovice a písecká radnice plánují nové prázdninové spojení do Píseckých hor. Od léta 2022 by do rekreační oblasti mohly jezdit tři linky městského elektrobusu. Je ještě nutné upravit silnici.

Článek

Město chce usnadnit přístup do Píseckých hor. Linka MHD by tam jezdila dopoledne, po poledni a vpodvečer. „Co se týká turistického zajíždění do Píseckých hor, tak to bude spoj, který bude vsazený do klasického turnusového oběhu, nezpůsobuje žádnou potřebu autobusu navíc. Počítáme s nejmenším elektrickým autobusem, není to problém ani pro životní prostředí, ani co se týká hluku nebo šířky vozidla. Trochu mi to připomíná místa jako Zermatt, Lago di Garda, kde přesto, že mají jedinečnou krajinu, tak turistům umožňují, aby se na ta místa podívali,“ řekl generální ředitel společnosti Vladimír Homola.

Prázdninová linka MHD by měla jezdit do lokality Živce. Musí se ale upravit silnice, aby elektrobus projel nebo se bezpečně vyhnul, když bude míjet vozidlo v protisměru nebo chodce či cyklisty. „Pokud se nám podaří splnit všechny podmínky, budeme moci v příštím roce tuto dopravu na letní měsíce zajistit,“ uvedl místostarosta Petr Hladík (KDU-ČSL). V první fázi uvažuje radnice o třech linkách okolo čtyř rybníků. Firma ČSAD Autobusy České Budějovice provozuje v Písku pět elektrických autobusů a dva plynové.

Přírodní park Písecké hory je zalesněný hřeben s rozlohou zhruba 60 kilometrů čtverečních. Označení hory nesouvisí s výškou, ale s hornickou historií, těžilo se tam zlato i stříbro.

ČSAD Autobusy České Budějovice provozuje linkové autobusy i nepravidelné zájezdové spoje. Zajišťuje MHD v Písku, Českém Krumlově, Milevsku a Vimperku a příměstskou autobusovou dopravu v okolí Českých Budějovic, Písku, Milevska, Vodňan, Českého Krumlova, Kaplice, Prachatic a Vimperku. Má kolem 250 zaměstnanců. Jejím většinovým vlastníkem je rakouský ÖBB Postbus. V roce 2019 měla firma čistý obrat 355 milionů Kč a provozní zisk 11 milionů Kč, vyplývá z výroční zprávy. Loni byl zisk asi deset milionů a obrat kolem 250 milionů, řekl Homola.

„Ve všem jsme byli na plánech. V obratu je snížení kvůli covidu, ale na to, jak ten rok vypadal dramaticky, tak veřejná doprava díky tomu, že musí jezdit, zabezpečovat základní mobilitu, nedopadla tak špatně jako ostatní služby nebo výroby, které byly podle vlády zbytné,“ řekl Homola.

Související témata:

Doporučované