Článek
Od malička si kreslil, ale chtěl být neurochirurgem. V nultém ročníku medicíny, otrávený z poměrů v nemocnici, rozhodnutí přehodnotil. „Rodičům jsem oznámil, že z koníčka si udělám profesi, budu se zabývat animovaným filmem.”
Na FAMU se dostal napoprvé, vystudoval u autora Večerníčka Radka Pilaře a Břetislava Pojara, „otce” medvědů, co se potkali u Kolína. Po několika krátkých filmech se pustil do třídílného Fimfára podle Jana Wericha a celovečerního filmu Lajka.
Své filmy i produkuje, a přesvědčil se, že ani prestižní ceny z festivalů nepřilákají investory. „Málokdo vám dá peníze na něco, co vznikne za spoustu let. Oslovil jsem téměř šedesát společností a kromě Státního fondu kinematografie jsem prakticky nikde neuspěl,” bilancuje Aurel Klimt.
Loutky a dekorace z Lajky jsou do 11. února vystaveny v kutnohorském GASKu. Výtvarník a režisér přemýšlí o dalším projektu: podle Čapkovy Války s mloky.
Je výtvarník i šikovný kutil? Proč mu vadí, že bazíruje na maličkostech? Budou z jeho čtyř dětí také výtvarníci? Co čeká rodiče, jejichž děti se chtějí živit animovaným filmem? Pusťte si celý pořad pod článkem.