Hlavní obsah

Divadlo kompletně zavírá. Opatření považuje za nelogická

Foto: DFXŠ

Snímek ze zkoušky chystaného – a zrušeného – představení muzikálu Sugar (Někdo to rád horké).

Liberecké divadlo F. X. Šaldy musí zrušit všechna představení minimálně na týden. Důvodem jsou karanténní opatření spojená s koronavirem. Vedení divadla má ale opatření za nelogická a nekonkrétní.

Článek

Karanténa zasáhne částečně i druhé liberecké divadlo, Naivní, které bude muset zrušit sobotní premiéru loutkové hry Boj o oheň.

Do programu Šaldova divadla už citelně zasáhl nouzový stav, který platí ode dneška, a s ním spojená omezení, kdy není možné hrát operní a muzikálová představení. Hrát ale kvůli kontaktu s nakaženými nemohou nově ani činohra a balet. „Divadlo se vydezinfikovalo. Nějaké pozitivní nálezy jsou napříč celým divadlem a testovali se jak pracovníci technických složek, tak i umělečtí. A z toho důvodu teď divadlo nemůže hrát,“ sdělila mluvčí divadla Michaela Pompová. Znamená to podle ní, že se odkládá na neurčito také premiéra hry Burian původně plánovaná na pátek. Inscenace má nečekané hlavní obsazení, krále komiků bude představovat žena, herečka Veronika Korytářová.

V kontaktu s pozitivně testovaným z velkého divadla byla i jedna členka souboru Naivního divadla Liberec. Až bude znám výsledek jejího testu, tak se rozhodne, jak moc chod tohoto divadla zasáhne karanténa. Podle dramaturga Naivního divadla Vítka Peřiny je ale už nyní jisté, že budou muset zrušit sobotní premiéru loutkové hry Boj o oheň.

„Přišlo to, čeho jsme se obávali. V následujících dnech vám naše divadlo nebude moci nabídnout žádná představení,“ dodala ředitelka divadla Jarmila Levko. „Operní a muzikálová hrát nesmíme, navíc už i k nám dorazil koronavirus, a tak máme řadu zaměstnanců v karanténě. Pro divadlo to znamená kromě rušení představení také komplikace s dozkoušením dvou nejbližších premiér – Burian v Malém divadle a Moje první židovské Vánoce v Šaldově divadle.“

Martin Doubravský, šéf opery, podotkl: „Velmi mne mrzí, že jsme nuceni zrušit všechna operní představení do 18. října. Ještě větší komplikací je ovšem narušení zkouškového procesu operního souboru. Nezbývá než doufat, že takovéto opatření v této velmi nelogické dikci je snad poslední, kterého jsme se dočkali.“

Jak dodala ředitelka Levko, ona i Doubravský by uvítali, kdyby pokyny byly zcela jasné a konkrétní. Nyní už se podle ní začíná dít to, že některá divadla ‚vyndají‘ z muzikálu pár písniček, představí ho jako kus s převahou mluveného slova a hrají je dál. „Mělo by být do detailu dané, co se ještě smí hrát a co ne,“ podotkla Jarmila Levko.

Doporučované