Článek
Jedná se o volné divadelní uskupení tvůrců kolem Lindy Straub a Mathiase Strauba, zaměřené především na site specific a dokumentární divadlo. On-line premiéra české verze následuje 21. listopadu v rámci Festivalu Akcent v Divadle Archa.
Zbytečnosti jsou součástí celoročního projektu +3°, ve kterém se Spielraum Kollektiv soustředí na globální klimatickou krizi a s ní spojené hlavní ekologické problémy. Tvůrci se mimo jiné ptají, co z roku 2020 bude nezbytné za deset a více let a co po nás zbude pro příští generace. Uměleckou formou hledají různé možnosti komunikace na obou stranách česko-německé hranice. Projekt Zbytečnosti vzniká ve spolupráci SpielRaum Kollektiv a projektové partnera Taupunkt e.V./Off-Bühne Saská Kamenice. Jeho součástí jsou diskuze s odborníky na dané téma.
Jako rozšířený program Pražského divadelního festivalu německého jazyka se letos v únoru v Divadle Archa uskutečnilo představení Tísnivé údolí. Inscenaci, ve které hlavní roli ztvárnil humanoidní robot, přivezlo do Prahy německé divadelní uskupení Rimini Protokoll.
Loni v rámci Pražského divadelního festivalu německého jazyka Vídeňský Volkstheater mimo jiné nabídli rakouské národní drama Štěstí a pád krále Otakara. Historické podobenství Franze Grillparzera z roku 1823 o rakouské národní identitě čeřilo v době svého vzniku české vlastenecké emoce. Do češtiny bylo přeloženo teprve nedávno, skoro 200 let po svém vzniku. Diváci ve Stavovském divadle ho zhlédli v německém originále v nastudování českého režiséra Dušana Davida Pařízka a s hercem Karlem Dobrým v titulní roli.
Hamburské divadlo Thalia Theater ten samý rok na Nové scéně Národního divadla v Praze uvedlo divadelní adaptaci filmu Larse von Triera Tanec v temnotách.