Článek
Animovaný Toy Story 4 překročil hranici jedné miliardy na světových tržbách z kin tuto středu. Pixarovský snímek je letos už pátým miliardovým kouskem z dílen patřících pod značku Disney.
Mediální a filmový konglomerát se sídlem v Kalifornii letos nejvíc vydělal na dubnových Avengers: Endgame, kteří jsou v tržbách zatím na 2,79 miliardy dolarů. To je více než dvojnásobek červencového Lvího krále, který má zatím „pouze” 1,34 miliardy. Následuje březnová Captain Marvel s 1,12 miliardy, květnový Aladin s 1,03 miliardy a poslední zmíněný srpnový přírůstek Toy Story 4 s rovnou miliardou dolarů.
Láme vlastní rekordy
Studio Disney tak pokořilo historický milník kinematografie a rekordní příčku, kterou si samo nastavilo před třemi lety. V roce 2016 se podle CNN dostaly přes jednu miliardu jeho čtyři filmy Rogue One: Star Wars Story, Hledá se Dory, Captain America: Občanská válka a Zootropolis: Město zvířat.
Jediný další film, který letos vydělal přes více než miliardu dolarů, je Spider-Man: Daleko od domova. Ale i superhrdinský snímek od studia Sony vznikl v koprodukci s Disneyho Marvelem. A po této šestici se už k miliardové hranici zatím neblíží zdaleka nic. Sedmým komerčně nejúspěšnějším filmem roku 2019 je čínský blockbuster The Wandering Earth, jehož celosvětové tržby činí zhruba 700 milionů.
Do konce roku přijdou ještě dvě Disneyho bomby
Americký gigant má ale přitom v rukávu přinejmenším ještě dvě další esa, a sice listopadové Ledové království II a prosincové Star Wars: Vzestup Skywalkera. Je vcelku pravděpodobné, že obě populární značky doplní miliardovou partu a Disney letos skončí minimálně na sedmi takových filmech.
Ještě v říjnu nicméně vstoupí do kin také Disneyho divoká karta Zloba: Královna všeho zlého. Ostatní hollywoodská studia tak mohou jen vyčkávat, jak se letošní rok pro jejich nesrovnatelného konkurenta vyvine.
Další rekord. Gigant by rád trumfl i Netflix
Disney koncem minulého měsíce oznámil, že všechny jeho letošní filmy zatím vydělaly celosvětově 7,67 miliardy, čímž o šedesát milionů trhl vlastní rekord z roku 2016.
Spolu s novým mezníkem na poli kinematografie spouští společnost v listopadu vlastní streamovací službu s rodinným kanálem Disney+. Náklady na snahu konkurovat Netflixu se nicméně podepisují na zisku firmy. Ve druhém čtvrtletí vydělala společnost 1,4 miliardy dolarů, tedy o 51 procent méně než rok předtím.
Mediální zbrojení
Ostatní podniky z průmyslu se vedle investujícího a stále rostoucího Disneyho také snaží posilovat. Americká komerční televizní síť CBS a mediální společnost Viacom v úterý oznámily fúzi a vznik ViacomCBS, Inc. Budou tak pod jednou střechou sdružovat zábavní značky jako Paramount, MTV nebo Showtime. Na podzim přijde spuštění Apple TV+ a mateřská společnost CNN, WarnerMedia, v následujících měsících přijde s novým kanálem HBO Max.