Článek
Home office i online výuka se po letní pauze postupně vrací, a rodiny tak opět uvázly doma. Kvůli omezení jindy dostupných volnočasových aktivit musí koncentrovat veškerou zábavu do domácnosti. Lidé proto hledají způsoby, jak zabavit sebe i své děti. A uchýlili se k hraní deskových her.
To prospívá společnosti Hasbro, která mimo jiné vyrábí stolní hry Monopoly či Cluedo. Podle serveru CNN právě zaznamenala americká firma 21procentní nárůst prodeje her. Důvodem je právě hledání způsobů, jak teď doma zabít čas. Hračky na motivy Hvězdných válek společnosti rovněž zajišťují růst tržeb.
Příjmy firmy Hasbro, která se kromě hraček zabývá i mediálním obsahem, celkově poklesly o čtyři procenta kvůli zpoždění v televizní a filmové produkci. Dočasné odstávky v továrnách kvůli koronaviru prodeje poškodily, ale nyní v oblasti her a hraček opět prosperuje.
„Na základě růstu prodeje hraček, her a digitálních technologií v tomto čtvrtletí míříme směrem k dobrému vánočnímu období,“ řekl generální ředitel Hasbra Brian Goldner. „Produkce se vrací a my jsme připraveni zlepšit dodávky ve čtvrtém čtvrtletí, přičemž se některé přesunou do roku 2021,“ dodal.
Zájem o hračky dokazuje, že se hračkářskému průmyslu daří i během pandemie a rodiče jsou ochotni sáhnout do kapsy jen proto, aby své ratolesti zabavili. Výdělky Hasbra dokázala zastínit konkurenční firma Mattel.
Výrobce panenek Barbie zaznamenal nárůst prodeje o 28 procent. O panenky Barbie je během pandemie dokonce tak nebývalý zájem, že je společnost ani nestačí vyrábět. Ve třetím čtvrtletí díky nim Mattel utržil více než 532,2 milionu amerických dolarů (12,2 miliardy korun), což je nejvíce za posledních 17 let.
Mattel také vlastní firmu Hot Wheels, která prodává litá autíčka. Jejich prodej stoupl ve třetím čtvrtletí o šest procent.
Výsledky oznamující zvýšenou poptávku po hračkách se ukázaly i na burzách. Akcie Mattelu v pátek vyskočily o 13 procent, zatímco akcie společnosti Hasbra o tři procenta, ty se ale pak po víkendu vrátily na původní hodnotu.
„Hračkářský průmysl jako celek výrazně vzrostl a nadále prokazuje svoji odolnost v náročných ekonomických dobách,“ uvedl generální ředitel společnosti Mattel Ynon Kreiz. Podle něj letos budou Barbie a příslušenství k nim nejprodávanějšími hračkami.