Článek
„Oprava většího rozsahu se v současné době připravuje, jsme ve fázi projektování. Bude se jednat o první větší rekonstrukce od zprovoznění tunelu. Předpokládáme, že začneme koncem tohoto roku. Budeme opravovat ventilaci tunelu, bezpečnostní zařízení i řídicí systém,” uvedl Rýdl.
Podle výsledků sčítání dopravy z roku 2016 projede tunelem denně v průměru více než 24 000 vozidel.
Tunel postavený zhruba za 2,5 miliardy korun ochraňuje před hlukem slezské městečko Klimkovice a také místní lázně. Jak bude vyřešena doprava v době rekonstrukce, pochopitelně nejvíce zajímá samotné město Klimkovice.
Podle starosty města Klimkovice Zdeňka Husťáka je největším problémem tunelu jeho stále nevyřešená dlouhodobá objízdná trasa. V případě požáru by byl tunel například měsíc mimo provoz a veškerý provoz z dálnice by se tak odklonil směrem na město.
„To by naše lázeňské město určitě nevydrželo. Jen když je krátkodobá výluka z důvodu hasičských zkoušek či dopravních nehod, tak všechna vozidla jsou svedena na Klimkovice, což samozřejmě nepřispívá klidu. Občané si pak také stěžují, že nemohou vyjet ze svých domovů v bočních ulicích,” řekl Husťák.
Ředitelství silnic a dálnic se však k ohrožení dopravy z důvodu uzavření tunelu zatím vyjádřilo jen těmito slovy. „Stanovení náhradního vedení dopravy bude známo zhruba měsíc před akcí.”
V tunelu je povolena rychlost 80 kilometrů v hodině. Nicméně za více než rok, co v něm funguje kamerový systém pro měření úsekové i okamžité rychlosti, řešil ostravský magistrát už více než 13 700 přestupků.