Hlavní obsah

Den v byznysu: Hodně drahá dráha. Ale pořád lepší než kanál

Pusťte si pořad Den v byznysu.Video: Silvie Friedmannová

Rychlý přehled nejdůležitějších událostí, které se v byznysu odehrály doma i ve světě ve čtvrtek 10. června.

Článek

Postcovidový ekonomický rozjezd bude podle všeho hodně připomínat první hodiny za volantem… zkoordinovat spojku, plyn a řadicí páku je poměrně náročné a nezřídka vyústí v poskakující auto a sinalého průvodce řidičskými prvopokusy.

Než se po pandemii dají dohromady doprava, výrobní řetězce i samotné firmy a jejich zákazníci, bude to také drncat. Své o tom vědí třeba automobilky.

Inflace neroste tak rychle, jak se čekalo

Po dubnových 3,1 procentech analytici očekávali, že se růst cen ještě zrychlí, nestalo se tak. S 2,9 procenty překvapil, ale i tak bude kolem tříprocentní hranice oscilovat až do konce roku.

Drahá dráha

Seznam Zprávy získaly neveřejnou studii proveditelnosti nutnou pro stavbu vysokorychlostní železnice na trase Praha – Brno – Břeclav. Z ní vyplývá, že stavba rychlotratě, která slibuje zkrácení cesty mezi Prahou a Brnem na hodinu, bude stát 300 miliard korun. V porovnání s takovým kanálem Dunaj – Odra – Labe jsme však pořád na polovině.

Doporučované