Článek
Zákazníci letos za první tři měsíce s Uberem absolvovali 1,55 miliardy jízd, za což jim aplikace z jejich platebních karet strhla celkem 14,65 miliardy dolarů. Po odečtení výplat řidičům zbylo Uberu v příjmech 3,01 miliardy korun, což je o pětinu víc než loni ve stejném období.
Přesto firma zároveň vykázala obří sekeru – provozní ztrátu 1,034 miliardy dolarů (24 miliard korun). To je více než dvakrát horší výsledek hospodaření než před rokem.
Jak už to tak v reportingu výsledků bývá, firma samotná se snaží zdůrazňovat spíše pozitivní skutečnosti. Proto si v průvodním komentáři šéf firmy Dara Khosrowshahi například pochvaluje rostoucí počet jízd a vůbec pevnější pouto (engagement) zákazníků s aplikací.
„Udrželi jsme si vedoucí pozici v ridesharingových službách v každém z regionů, ve kterých působíme,“ dodal Khosrowshahi.
Výsledky ale zároveň opět rozdmýchaly debatu, zda mohou být podobné služby vůbec ve stávající podobě profitabilní.
K tomu dopomohly už dříve zveřejněné výsledky Lyftu. I největší americký konkurent Uberu totiž prodělal více než miliardu dolarů. A to i přesto, že jeho příjmy činily pouze 776 milionů.
Ztráta byla ale navýšená mimořádnými položkami – konkrétně 894 miliony dolarů spojených s vyplácením akciových opcí. Očištěná ztráta potom činila „jen“ 211,5 milionu dolarů, tudíž se meziročně mírně snížila.