Článek
„Pan Kremlík pochopitelné zná celou řadu věcí, rád bych s ním proto spolupracoval. Hledáme nyní tu formu, nebude to ovšem na úrovni náměstka ani politického náměstka, nehovoříme ani o nějakém ekonomickém vztahu. Hledáme spíš takový režim, abych mohl jeho informace od něj přebírat, ale současně mi může v celé řadě věcí pomoci,“ řekl Havlíček.
Podle něj bylo Kremlíkovou chybou, že byl příliš důvěřivý vůči některým svým podřízeným, ať už na ministerstvu nebo v podřízených organizacích. Zároveň však bývalý ministr podle něj vytvořil v rámci úřadu solidní základy pro budování dopravní infrastruktury. Odvolaný ministr podle něj vzal současnou situaci korektně a s nadhledem.
Havlíček v Lánech s prezidentem a dopravními experty, mezi kterými byl i Kremlík a další bývalý ministr dopravy Dan Ťok, diskutoval zejména o plánech v dopravě pro roky 2020 a 2021.
Zopakoval, že chce pokračovat v projektech, které začaly už za jeho předchůdců, zároveň se bude snažit zajistit nové zdroje financování v dopravě. Tématem byla i situace kolem elektronických dálničních známek a kontroverzní zakázky na ně, právě ta totiž stála Kremlíka místo.
Havlíček se ujal Ministerstva dopravy v pátek, resort povede společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu. Na Ministerstvu dopravy plánuje reorganizaci, kdy jednotlivé úseky by měly být spíše produktově zaměřeny, tedy například silniční nebo železniční doprava by měly být samostatné úseky.
V rámci reorganizace bude tak vypsáno výběrové řízení na pozice všech dosavadních náměstků, včetně prvního náměstka Tomáše Čočka, kterého kritizoval premiér Andrej Babiš (ANO). Nový ministr dopravy chce v příštích dnech také jednat s šéfy podřízených organizací.