Článek
Ode dneška je možné žádat o podporu z programu COVID Gastro a zároveň běží druhá výzva pro čerpání peněz z programu COVID Nájemné. Žádosti Ministerstvo průmyslu a obchodu přijímá pouze elektronicky prostřednictvím online informačního systému. Ten však dnes fungoval jen velmi omezeně.
Podnikatelé, kteří se snažili o pomoc požádat, si stěžují, že není možné žádost o podporu vyplnit. Mezi nimi je také Iva Křečková, jednatelka cestovní agentury Royal Tour. „Přihlašovala jsem se poprvé v jedenáct hodin. Od té doby jsem to zkoušela více než dvacetkrát a doteď se mi o pomoc nepodařilo zažádat,“ popisuje Křečková.
Neustále se na stránce objevovalo, že služba není dostupná. „Když na to kliknu, objeví se, že došlo k chybě v aplikaci, a pokud chyba přetrvává, kontaktujte provozovatele aplikace. Ale ani na linku technické pomoci se nedá dovolat, protože je také přetížená,“ sdělila Křečková.
Jednatelka Royal Tour proto napsala e-mail podpoře. V odpovědi, kterou mají Seznam Zprávy k dispozici, stojí: „Systém je bohužel přetížen z důvodu velkého počtu uživatelů, na zrychlení odezvy se pracuje. Doporučuji vyzkoušet systém později.“
Když se Křečkové po hodině a půl snažení podařilo prokliknout na položku Výzva – založení žádosti, nedařilo se jí vyplnit žádnou kolonku a celý systém nakonec spadl.
Na stejné platformě dnes totiž spustilo Ministerstvo průmyslu a obchodu také program COVID Gastro. Proto nejspíš došlo k přetížení serveru. Křečková žádala o podporu z programu COVID Nájemné už v první fázi a tehdy vše fungovalo bez problémů.
Podle ministerstva by nyní mělo přihlašování fungovat lépe. „Systém už byl navýšený, žádosti se průběžně přijímají. Je potřeba si uvědomit, že není nezbytné, aby se žádosti do nového programu COVID Gastro podávaly hned, protože je tam termín až do 1. března,“ uvedla mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu Štěpánka Filipová.
Žádat o peníze z druhé výzvy COVID Nájemné mohou podnikatelé do čtvrtka. Po podání žádosti ale následuje ještě další vyřizování. „Musím dát majiteli vygenerovanou žádost z tohoto systému, se kterou musí jít k notáři kvůli ověření podpisu. To pak musím naskenovat. Celé se to musí stihnout do čtvrtka,“ vysvětluje Křečková. Proto doufá, že se problém brzy vyřeší.