Hlavní obsah

Dálnici D8 chybí přivaděč na Děčín a kolaudace posledního úseku

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Dálnici D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa využívají tisíce řidičů denně. Vyřešen stále není přivaděč k dálnici od Děčína a chybí kolaudace úseku přes České středohoří, který se jako poslední otevřel v prosinci 2016.

Článek

Dopravní zátěž v obcích a městech směrem z Prahy do Německa postupně během třiceti let přebíraly nově otvírané úseky dálnice. Třeba v Terezíně na Litoměřicku stávaly dlouhé fronty kamionů, než se zprovoznila D8 do Lovosic. V Ústeckém kraji za nejrizikovější úseky na dálnici označil šéf krajské dopravní policie Jiří Ušák pohraniční tunely. Právě dopravní nehody v tunelech často zablokují dopravu na několik hodin.

Dálnice D8 patří mezi hlavní migrační trasy v Ústeckém kraji. Policisté kontrolují autobusy i nákladní vozy. Počet zadržených migrantů v kraji od ledna do července meziročně klesl, za čímž podle policie stojí kromě jiného opatření k zamezení šíření koronaviru.

K dálnici D8 stále chybí přivaděč na Děčín. O realizaci stavby se mluví přes 30 let. Uvažuje se o několika variantách trasy. Město trvá na nesouhlasu s vedením silnice pod Pastýřskou stěnou.

Krajský úřad podruhé vrátil Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) k přepracování dokumentaci k posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Doplněné dokumenty musí ŘSD dodat do tří let. Pokud to nestihne, krajský úřad posuzování skončí.

Na úseku přes České středohoří ministerstvo životního prostředí stanovilo podmínky provozu, které jsou součástí opětovného posudku vlivu stavby na životní prostředí (EIA).

Neustále odborníci sledují takzvanou prackovickou estakádu. V jejím místě sesuv zavalil v červnu 2013 rozestavěný úsek dálnice v délce asi 200 metrů a poškodil nedalekou železniční trať. Zatímco řidiči mohou silnici už téměř čtyři roky využívat, železničáři připravují projekt opravy trati. Vydání stavebního povolení se očekává v červnu 2022.

Doporučované