Hlavní obsah

Dálnice z Brna do Vídně se blíží, slibují politici. Zatím tam ale řidiči trčí v kilometrových kolonách

Na Novomlýnských nádržích se tvoří kolony, může za to havarijní stav mostu. Video: Tomáš Svoboda, Jan Kozel , Seznam Zprávy

S dlouhými kolonami musejí nově počítat řidiči jedoucí z Brna do Vídně. Na vině je špatný stav mostu na Novomlýnských nádržích. A politici řeší, proč na trase stále chybí velká část dálnice. Slibují ale, že příští roky přinesou po mnoha letech čekání nápravu.

Článek

Čekání v kilometrových kolonách s výhledem na vodu a odpočívající dovolenkáře. To je současná realita na hlavním tahu z Brna do Vídně. Řidiči už si zvykli na věčné sliby politiků o dostavbě dálnice D52, teď se však musejí popasovat s novým omezením. Silničáři o víkendu přidali semafory na most nad Novomlýnskými nádržemi.

Na vině je havarijní stav mostní konstrukce. Auta tam od soboty projíždějí v kyvadlovém provozu, který řídí inteligentní semafory. Maximální povolená rychlost je čtyřicet kilometrů v hodině. „Semafory dokážou reagovat na kolonu z té či oné strany. Teprve další měsíce ukážou, jak bude omezení fungovat v praxi,” sdělil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala. Narážel především na období letních prázdnin, kdy silnice přivádí tisíce řidičů blíž dovolené k Chorvatsku.

Politici zároveň slibují, že po letech nečinnosti obnoví práce na dokončení dálnice D52. Stavbaři naposledy zprovoznili úsek z Brna do Pohořelic před 22 lety. „Nejblíže stavbě je část navazující na Pohořelice a také obchvat Mikulova. Dálnici bychom mohli dokončit v roce 2025,” sdělil ministr dopravy v demisi Dan Ťok.

Zato na rakouské straně zbývá dostavět už jen devět kilometrů dálnice. Loni v prosinci tam zprovoznili 25kilometrový úsek ze Schricku do Poysbrunnu. Poslední část k hranicím má být hotová příští rok.

Doporučované