Hlavní obsah

Z dálnic je volební tahák. Známe místa, kde už brzy nebudete projíždět vesnicemi

Volební sliby versus realita. Které další úseky dálnic se otevřou?

Blížící se volby jsou vždy pro politiky dobrou příležitostí otevřít pro řidiče nové úseky dálnic, nebo aspoň oznámit, že se začnou stavět. Podívejte se, kde budete jezdit pohodlněji.

Článek

Už minulý týden Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo dva a půl kilometrů dlouhý úsek D11, kterým přivedlo tuto dálniční komunikaci až k Hradci Králové.

V říjnu by se měla otevřít také nová část dálnice D4 Skalka, která povede dopravu kolem Příbrami. A na dálnici D3 u Českých Budějovic bude hotový úsek mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem, ten by se měl otevřít také v říjnu, a dále pak úsek Borek - Úsilné na konci září.

Ve všech případech jde o nové části, které měří jenom několik kilometrů a zpravidla navazují na už hotové úseky.

Do voleb by se také mělo začít stavět několik úseků. Na trase D6 to jsou obchvaty obcí Řevničov a Lubenec. Stavba by letos měla začít také na D11 z Hradce Králové směrem k Jaroměři.

Jak jsou dálnice pro volby důležité, pochopíme i z volebních programů, kde je politické strany řadí vždy k prioritám. Například v roce 2013 slibovala ČSSD rekonstrukci D1. ODS se aspoň dotkla toho, že se po dálničních komunikacích bude moci jezdit místo 130 km/h rychlostí 150 kilometrů v hodině.

Nyní hnutí ANO slibuje, že českou dálniční síť propojí s okolními státy, což je evidentně úkol na delší čas než 4 roky, TOP 09 by zase chtěla uvést do provozu 70 km dálnic za rok.

Doporučované