Článek
Už minulý týden Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo dva a půl kilometrů dlouhý úsek D11, kterým přivedlo tuto dálniční komunikaci až k Hradci Králové.
V říjnu by se měla otevřít také nová část dálnice D4 Skalka, která povede dopravu kolem Příbrami. A na dálnici D3 u Českých Budějovic bude hotový úsek mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem, ten by se měl otevřít také v říjnu, a dále pak úsek Borek - Úsilné na konci září.
Ve všech případech jde o nové části, které měří jenom několik kilometrů a zpravidla navazují na už hotové úseky.
Do voleb by se také mělo začít stavět několik úseků. Na trase D6 to jsou obchvaty obcí Řevničov a Lubenec. Stavba by letos měla začít také na D11 z Hradce Králové směrem k Jaroměři.
Jak jsou dálnice pro volby důležité, pochopíme i z volebních programů, kde je politické strany řadí vždy k prioritám. Například v roce 2013 slibovala ČSSD rekonstrukci D1. ODS se aspoň dotkla toho, že se po dálničních komunikacích bude moci jezdit místo 130 km/h rychlostí 150 kilometrů v hodině.
Nyní hnutí ANO slibuje, že českou dálniční síť propojí s okolními státy, což je evidentně úkol na delší čas než 4 roky, TOP 09 by zase chtěla uvést do provozu 70 km dálnic za rok.