Článek
Řidiči zatím mohou zůstat v klidu, v úseku se bude jezdit bez omezení až do příštího roku, kdy začne hlavní etapa budování pruhů.
„Stavba přinese zvýšení bezpečnosti silničního provozu na mimoúrovňové křižovatce Prostějov-střed, a to zřízením odbočovacích pruhů pro větve Vyškov – Prostějov 2 a Olomouc – Prostějov a připojovacího pruhu pro větev Prostějov – Vyškov. Přídavné pruhy jsou navrženy do šířky 3,25 metru. Po dokončení díla budou odstraněny kolizní body silničního provozu,“ uvedl Miroslav Mazal z olomoucké pobočky ŘSD.
Stavební firma podle Mazala na dálnici D46 v Prostějově odstraní nosnou konstrukci starého mostního objektu. „Počítáme s vybudováním nového mostního objektu, který bude rozšířen oproti stávajícímu stavu. Dále bude zhotoveno sedm vodohospodářských objektů, devět elektrorozvodných objektů, ochrana plynovodu a také zajištění protihlukové stěny,“ uvedl Mazal.
Při stavbě dálnice D46 na trase z Vyškova do Olomouce byly před lety vydány výjimky, díky kterým mohla být tato komunikace zprovozněna navzdory chybějícím připojovacím a odbočovacím pruhům. „Připojení a odbočení se dělo pomocí připojovacího, respektive odbočovacího klínu. Řešení aktuálně nevyhovuje předpisům odpovídajících intenzitě provozu. Při posledním sčítání dopravy využívalo prostějovskou dálnici 30.500 aut všech kategorií denně,“ upozornil Mazal.