Článek
Stavba části dálnice D3, která povede až na hranice s Rakouskem, bude trvat nejméně dalšchí šest let. Teprve poté se D3, která má spojit Prahu a hranice s Rakouskem, začne stavět ve středních Čechách.
„Na hranice s Rakouskem bychom chtěli s dálnicí D3 v jižních Čechách dorazit někdy v roce 2024 nebo těsně po. Je to ze stavebního hlediska racionální reálný termín. Nicméně pokud budeme konfrontováni s nějakými zdlouhavými tahanicemi ohledně výběrových řízení, tak konečný termín dotažení D3 až na rakouské hranice se může ještě zpozdit," řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
První ze tří úseků k hranicím ze Třebonína do Kaplic dlouhý 8,6 kilometru chce stát začít stavět v roce 2020, tendr plánuje vypsat příští rok.
Jako Jihočech se raduju! Dálnice D3 se dnes u Č. Budějovic rozrostla o 3 160 metrů!
— Václav Dolejší (@VacDol) September 27, 2017
Tak už zbývá jen 129 km! A z nich se již 27 km staví!
Nejpozději v červnu 2019 chce ŘSD zprovoznit úsek Bošilec – Ševětín dlouhý 8,1 kilometru. Uvedení do provozu neznamená, že bude úsek hotový nebo zkolaudovaný. „Dáváme do provozu všechny dálniční stavby v okamžiku, kdy unesou bezpečný komfortní provoz. Teď pracujeme na samostatných konstrukčních vrstvách sypaného tělesa dálnice," řekl Rýdl.
K hranicím povedou za Českými Budějovicemi tři úseky D3: Třebonín – Kaplice (8,6 km), Kaplice nádraží – Nažidla (12 km) a Nažidla – Dolní Dvořiště (3,6 km). ŘSD předpokládá, že úsek Třebonín – Kaplice začne stavět v roce 2020, zbylé dva v roce 2021. „Tendr by měl začít příští rok, abychom mohli v roce 2020 začít stavět," řekl Rýdl.
ŘSD připravuje i obchvat Českých Budějovic dlouhý 19,8 kilometru, předpokládaná cena je 12,8 miliardy korun.
Od 1. prosince 2018 zprovozní ŘSD jeden směr úseku dálnice D3 Ševětín – Borek na Českobudějovicku. Bude se jezdit dvěma směry namísto jízdy po dosavadní silnici I/3, kde bude ŘSD stavět druhou část dálnice.
Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.