Článek
„Lidi uvidí a uslyší něco, co se tady běžně nedělá a snad nikdy nedělalo. Celá výprava, režie, kostýmy, choreografie, všechno jde za bratry Cabanovými,“ líčí v rozhovoru operní pěvkyně zákulisí příprav kabaretní revue Wanted, která bude od 12. dubna sedmnáctkrát uvedena v pražské Lucerně.
Revue, evokující německý kabaret 20. a 30. let, je složená z hudby skladatele Kurta Weilla a textů Bertolda Brechta a Dagmar Pecková přípravám věnovala poslední dva roky.
Dagmar Pecková, která v Česku proslula jako Carmen v Národním divadle (ale mnohonásobně víc operních příležitostí měla v Londýně, Berlíně, Paříži, ale i v Japonsku nebo San Franciscu), si kabaretem Wanted krátí čekání na další operní příležitosti.
„V mém věku už se nedají dělat ty lyricko-koloraturní obory, jako jsem dělala dříve. To všecko byli buď mladíci, nebo mladé ženy,“ říká Pecková v rozhovoru. Dodává, že na role stařenek a tetiček, které by ji čekaly teď, zase nevypadá. „Není mi úplně dobře při představě, že bych na něco čekala nebo eventuálně čekala na důchod. Prostě jsem to pouze vzala do svých rukou.“
V rozhovoru, který si pusťte ve videu umístěném nahoře v textu, Dagmar Pecková mluví i o tom, proč v českých divadlech nedostávala role, jak se dnes dívá na „operní koncerty“ na stadionech a v jakém muzikálu by si chtěla zahrát hlavní roli.
Podívejte se, jak to zní, když operní pěvkyně bez přípravy zazpívá v atriu budovy Seznamu ukázku ze svého nového představení: