Článek
Navzdory pohybům terénu pod prackovickou estakádou otevřeli týden před loňskými Vánocemi poslední úsek dálnice D8, která spojuje Prahu s Německem.
Ani po půl roce však není poslední zhruba dvoukilometrový úsek zcela otevřen, doprava je nadále svedena jenom do poloviny nové dálniční vozovky.
Ministr dopravy Dan Ťok naznačuje, že ani v nejbližších měsících se změny nedočkáme.
Termín úplného zprovoznění dálnice on ani Ředitelství silnic a dálnic nechtějí ani odhadovat. „Není na místě spekulovat s termínem. Na místě je dát tu stavbu do takového stavu, abychom si byli jisti ne na pár měsíců, ale na životnost té stavby," řekl před týdnem agentuře ČTK mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Problematické místo D8 tak stavaři zpevňují betonovou injektáží. Estakádu má stabilizovat 120 svázaných pilotů a řada dalších opatření, které podle ŘSD vyjdou na zhruba 220 milionů korun.
O tom, jak to na místě vypadá právě nyní a jaké jsou vyhlídky, že dvoukilometrový úsek bude zcela otevřen, hovoříme přímo od D8 s expertem České geologické služby.
V pražském studiu pak situaci vysvětluje mluvčí ŘSD Jan Rýdl.