Článek
První za rok a půl, kompletní sérii pak do dvou let, uvedl mluvčí firmy Zdeněk Zuntych.
„Hodnota zakázky je 39,1 milionu zlotých (v přepočtu 224,5 milionu korun). Součástí dodávky je i školení a čtyřletá záruka,“ sdělil ČTK vedoucí oddělení marketingu Jan Hošek.
Polská společnost PKP Intercity, která provozuje dálkovou osobní dopravu, české lokomotivy využije především pro lehký posun v depech a odstavných stanicích. Nasazeny by měly být v důležitých železničních uzlech Varšava, Gdaňsk, Wroclaw, Katovice a Krakov.
EffiShunter 300 je lehká dvounápravová lokomotiva konstruovaná s ohledem na co nejnižší výrobní a provozní náklady. Lze ji provozovat i na speciálních tratích metra. Česká firma je již v minulosti dodala dopravní společnosti Metro Warszawskie. Pro provoz v Polsku bude lokomotiva navíc vybavena místním národním zabezpečovačem SHP a na speciální přání zákazníka také hlasitým odposlechem prostoru kabiny strojvedoucího.
Společnost CZ Loko, která v České Třebové vyrábí, modernizuje a opravuje lokomotivy, vykázala ve finančním roce od začátku října 2019 do konce loňského září zisk před zdaněním 108 milionů korun. To je meziročně více zhruba o 17 procent. Tržby se zvýšily o 13 procent, dosáhly 2,8 miliardy korun.
CZ Loko je česká firma se sídlem v České Třebové, provozovny má v Jihlavě, Letohradě, Přerově a Ostravě. V Polsku a Itálii má dceřiné podniky. Do portfolia firmy CZ Loko patří posunovací lokomotivy, elektrické traťové lokomotivy a speciální drážní vozidla.