Článek
Žanony, který byl ve vedení marketingového týmu Roberta Fica v několika posledních volbách do parlamentu, včetně těch nejúspěšnějších, má splnit zadání nového volebního lídra ČSSD Lubomíra Zaorálka – změnit estetiku i styl kampaně.
A hned od začátku radí ČSSD přesný opak toho, co dělala doteď. Tedy přestat propagovat hlavně stranickou značku a vsadit právě na osobu nového lídra.
„Dnes je taková doba, že lidé nevěří institucím a značkám. Je to o přirozené osobnosti toho politika, na něm to stojí a padá. To byla vždy silná stránka SMERu a Roberta Fica,“ řekl Žanony v rozhovoru pro Seznam Zprávy. Na Zaorálkovi chce zdůrazňovat například to, že je lidový a zároveň spolehlivý politik.
„Výhodou Babiše je dokonalý marketing. Nevýhodou je, že nemáte jistotu, že udělá to, co odpovídá vašim představám,“ nastiňuje, s čím hodlá jít na největšího konkurenta sociálních demokratů, šéfa ANO Andreje Babiše.
ČSSD představila nový program:
Ve středu se nový poradce přijel představit sociálním demokratům a hned odjel zase zpět na Slovensko. On a jeho nový tým začnou v Lidovém domě pracovat příští týden a během prázdnin by měli vytvořit kampaň Zaorálkovi na míru.
ČSSD se zatím ve volbě politických poradců příliš nedařilo. Na jarní kampaň Česko 20+ si najala poradce Martina Charváta, jenže straníci s výsledkem nebyli vůbec spokojeni.
Momentálně se řeší, zda ve volebním týmu skončí dvojice dalších marketérů – dlouholetý poradce ČSSD Jan Vávra a Jiří Chvojka. Úspěch zatím nepřinesly ani konzultace s americkými poradci Baracka Obamy a Hillary Clintonové. Ti ale budou na kampani pracovat dál.