Článek
Na noze nevypadají kdovíjak dobře, ale dokázaly z koronavirové pandemie vytěžit maximum. Sázka na pohodlí a praktičnost totiž pomohla botám Crocs k rekordním prodejům.
Společnost představila předběžné výsledky prodejů čtvrtého čtvrtletí a také celého roku 2020, meziroční příjmy za čtvrté čtvrtletí se oproti loňsku se zvýšily o 55 procent na zhruba 410 milionů dolarů. Společnost také očekává rekordní zvýšení tržeb za rok celý 2020 o 12 procent na 1,38 miliardy dolarů. Předchozí odhady přitom předpokládaly růst tržeb „jen“ o pět až sedm procent.
Ve svém prohlášení na výroční konferenci investorů ICR generální ředitel Andrew Rees uvedl, že během globální pandemie dosáhla společnost nejlepších výsledků v historii. Přisuzuje to zvýšené potřebě nákupu pohodlného oblečení na doma, navíc lze tyto pantofle snadno udržovat a dezinfikovat. Další rok by měl být pro značku také příznivý, zvláště pokud bude doba koronavirová pokračovat - očekává růst prodejů o 20 až 25 procent.
Sázka na Justina
Nad očekávání dobrých výsledků si všimli také obchodníci na burze, cena obuvnických akcií vyskočila o 12 procent k téměř 75 dolarům a od té doby dál posilují.
Společnost pracuje na zvýšení prodejů dlouhodobě, v minulém roce pomohli také celebrity a influenceři, kteří sdíleli tzv. „gumáky“. Proto k této značce začali přicházet i mladší zákazníci, hlavně dívky.
Společnost Crocs spolupracovala s nespočtem umělců a značek, hlavními představiteli se svými kolekcemi byli rapper Post Malone a Bad Bunny, zpěvák Justin Bieber a řetězec rychlého občerstvení KFC. V říjnu zbořil prodeje právě avizovaný Justin Bieber se svou kolekcí svítivě žlutých crocsek a rapper Bad Bunny, jehož model „glow-in-the-dark“ byl vyprodán téměř okamžitě.
Dle šéfa firmy se podařilo oslovit mladé diváky díky aplikaci TikTok, kterou navštěvují především ročníky narozené po roce 2000.