Článek
Dopravní podnik spustil kampaň s hlavním sloganem „Městem bezpečně, městem spolu“, která poukazuje na neopodstatněný strach z cestování MHD kvůli možnosti nákazy covidem-19. Hlavním cílem je u cestujících obavy rozptýlit a do MHD vrátit ty, kteří ji před koronakrizí běžně využívali.
„Největší problém, se kterým se kvůli dopadům koronakrize potýkáme, je výpadek cestujících a propad tržeb z prodeje jízdného. Jednou z hlavních příčin jsou totiž obavy části cestujících, že se v MHD nakazí covidem-19. Chtěli bychom, aby se důvěra lidí v MHD vrátila. Jezdit s námi je naprosto bezpečné, protože se o interiéry vozů z pohledu současných hygienických požadavků důkladně staráme, jako se každý stará sám o sebe,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
V letošním roce ovlivní hospodaření podniku pandemie koronaviru zásadně. Kvůli poklesu cestujících očekává DPP propad tržeb až o 1,4 miliardy korun. V obdobích zavedení nejpřísnějších opatření se počet cestujících snížil proti běžnému stavu až o 80 procent.
„Všechny vozy pražské MHD dopravní podnik uklízí po každém zatažení do depa, garáže či vozovny, tedy ve většině případů dvakrát denně, pravidelně je dezinfikuje a průběžně ozonizuje. Celkem 105 kilometrů tyčí zádržného systému autobusů, metra a tramvají čistí dvakrát, nejdříve saponátem a následně dezinfekcí. Velkokapacitní bezdotykové zásobníky dezinfekce jsou v každém vestibulu metra, cestující si mohou ruce vydezinfikovat přes vstupem i po výstupu z metra,“ uvedli pracovníci dopravního podniku v tiskové zprávě.
„Jednotlivá cesta v MHD v Praze trvá cestujícímu v průměru zhruba 15 minut, těm kteří přestupují a kombinují různé dopravní prostředky, zhruba 30 minut. Při dodržování základních hygienických pravidel, jako je nošení roušek zakrývajících současně nos i ústa, je 15 nebo 30 minut dle nejrůznějších světových studií velmi krátká expoziční doba, a pravděpodobnost nákazy covid-19 je proto v MHD velmi nízká,“ dodali pracovníci dopravního podniku.
Videospoty a vizuály kampaně ukazují paralelu ranní hygieny běžného člověka s přípravou a důkladným úklidem vozů MHD před vyjetím na trasu s cestujícími.
Kampaň poběží do konce ledna 2021 formou televizních a rozhlasových spotů, online bannerů nebo citylightů. Náklady na nákup reklamního prostoru pro kampaň jsou 6,5 milionu korun.