Článek
Americká firma Coca-Cola, největší výrobce nealkoholických nápojů, začala v pondělí v Japonsku prodávat novou alkoholickou řadu nápojů. Učinila tak poprvé ve své novodobé historii. Firma se proslavila stejnojmenným nápojem, jehož původní receptura z konce 19. století obsahovala mimo jiné víno a kokain.
S novou řadou perlivých citronových koktejlů v plechovce, které obsahují mezi 3 a 8 procenty alkoholu, chce nyní firma podle BBC News cílit na rostoucí trh mladých zákazníků, zejména ženy.
Podle tradice společnosti je recept tajný. Připomíná však oblíbené japonské nápoje, které se skládají z pálenky šóčú a perlivé ovocné limonády, nejčastěji citrusové. Mezi nejúspěšnější tamní výrobce patří společnosti Suntory, Asahi nebo Kirin. Těm bude nyní konkurovat firma Coca-Cola, která podle svých slov neplánuje novinku prodávat jinde než v Japonsku.
V Evropě začaly být podobné nápoje populární v 90. letech. Mezi nejznámější patří například Smirnoff Ice nebo Bacardi Breezer. Podle kritiků však sladká chuť, která připomíná nealkoholické nápoje, vybízí mladistvé ke zvýšené konzumaci alkoholu.