Článek
Coca-Cola a její strategičtí partneři Coca-Cola HCB a Coca-Cola European Partners se pustili do boje proti plastovému odpadu. Namísto igelitových balení se v regálech obchodů v příštím roce objeví speciální papírové držáky.
Firma ohlásila novou spolupráci s obalovou společností Graphic Packaging International, která pracuje na novém papírovém držáku KeelClip. Podle informací společnosti by měl udržet až osm plechovek.
„Inovace je klíčovým principem v naší práci týkající se udržitelných obalů. Právě plně recyklovatelný kartonový KeelClip, který dokáže plechovky přichytit a zajišťovat jejich stabilitu, je jedním z příkladů, jak se snažíme plnit naše závazky k odstranění všech nepotřebných a tvrdých jednorázových plastů z našich produktů,“ prohlásil Joe Franses, viceprezident udržitelnosti v Coca-Cola European Partners.
Nové ekologičtější varianty se podle informací Coca-Coly dočkají nejdříve Polsko a Irsko. V průběhu příštího roku bude na řadě také například Švýcarsko, Itálie nebo Rakousko. Do České republiky papírový trend dorazí až o rok později, tedy v roce 2021. Tou dobou už má společnost v plánu pokrýt celou Evropskou unii.
Možná z prvního pohledu nepatrná změna může ročně ušetřit až dva tisíce tun plastového odpadu a tři tisíce tun oxidu uhličitého v ovzduší. Podle informacích zveřejněných v médiích by pak jen v Irsku měla novinka ušetřit 250 tun nových plastů ročně.
Anketa
Milionová investice do KeelClipu však není jedinou snahou společnosti o nápravu škod na životním prostředí. Již před časem představila svou vizi World Without Waste, tedy Svět bez odpadu. V jejím rámci se společnost zaměřuje také na alternativní možnost obalů, které by neměly planetu tolik zatěžovat a daly by se jednoduše rozkládat. Jedním z takových pokusů byla například výroba lahví pouze z plastů nasbíraných ve Středozemním moři.
Firma krom toho plánuje do roku 2025 recyklovat stejný počet lahví, jaký denně koupí spotřebitelé po celém světě.
V žebříčku firem, které nejvíce znečišťují životní prostředí, získala Coca-Cola nelichotivé první místo už podruhé po sobě. Informovalo o tom hnutí Break Free From Plastic. Výrobce sladkých nápojů totiž vyprodukuje přibližně 200 tisíc lahví za minutu, za rok to jsou tři miliony tun odpadu.