Článek
Coca-Cola poprvé za posledních 10 let představila novou podobu svých lahví. Jsou ze stoprocentně recyklovaného plastu, pokud pomineme etiketu a víčko.
Podle serveru CNN je nová lahev součástí několikaleté iniciativy společnosti Coca-Cola „Svět bez obalu“, která se zaměřuje na snížení své produkce plastového odpadu. V roce 2025 má firma za cíl vyrábět všechny obaly ze stoprocentně recyklovatelného materiálu. O pět let později chce Coca-Cola recyklovat takové množství materiálu, které odpovídá všem firmou vyrobeným obalům.
Jak dříve napsal server BBC, společnost Coca-Cola vyprodukuje tři miliony tun plastových obalů ročně. Toto množství se rovná 200 000 lahví za minutu. V roce 2019 byla Coca-Cola dokonce označena za značku, která se nejvíce podílí na znečištění plastovým odpadem.
Propagační video nových lahví (v angličtině)
Zároveň Coca-Cola doufá, že novou lahví přiláká mladší konzumenty kolem 25 let, kteří vyhledávají udržitelnější obaly. Právě kvůli plastové stopě se někteří z nich od této firmy distancovali.
Lahev o objemu zhruba 390 mililitrů ve velikosti hliníkové plechovky bude debutovat s nejoblíbenějšími produkty jako jsou Coca-Cola, Diet Coke a Coca-Cola Zero. Svou zelenou barvu pak ztratí lahve od nápoje Sprite.
„Naslouchali jsme spotřebitelům, kteří nám říkali, že chtějí něco trochu menšího a snadnějšího pro konzumaci,“ řekla CNN Business manažerka Coca-Coly Alpa Sutariová, která se zabývá udržitelností. „Při této příležitosti jsme vyrobili láhev z plastu, který je stoprocentně recyklovatelný.“ Tento měsíc společnost uvede na trh také větší zhruba půllitrové lahve vyrobené ze zcela recyklovaného plastu.
Než se výrobek rozšíří dál, bude nejprve k dispozici ve vybraných amerických státech, včetně New Yorku, Kalifornie, Floridy a Connecticutu. Podle Sutariové společnost tyto státy vybrala z důvodu, že zákazníci v těchto oblastech jsou citlivější ohledně problémů s ekologií a udržitelností.
Cílem Coca-Coly je do roku 2030 shromáždit a recyklovat každou lahev a plechovku, kterou společnost prodá. „Jsme odhodláni inovovat a vyvíjet technologie, abychom minimalizovali náš dopad,“ okomentovala to Sutariová.
Coca-Cola však není jediným nadnárodním konglomerátem, který se snaží snížit svůj plastový odpad. Její hlavní konkurent Pepsi nedávno uvedl do prodeje dvoulitrovou lahev, která obsahuje o 24 procent plastu méně. Také největší potravinová společnost Nestlé už vloni oznámila, že investuje dva miliony dolarů na snížení plastu v obalech svých výrobků.