Článek
Společnost Seznam postupuje podle nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR). Spouští proto tzv. TCF (Transparency and Consent Framework), který zajišťuje nezbytný sběr souhlasů od uživatelů služeb společnosti za účelem zpracování osobních údajů.
„Pro většinu lidí, kteří služby Seznamu používají, se jedná o aktualizaci souhlasu, které začal Seznam.cz sbírat u přihlášených uživatelů již na sklonku minulého roku,“ uvedla mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová. Nově firma o souhlas žádá i uživatele nepřihlášené, pro které připravuje možnost využívat personalizovaný obsah. „Jelikož společnost vždy nakládala s citlivými informacemi, které jsou nyní dle GDPR považovány za osobní (například IP adresa, cookie prohlížeče apod.), bezpečně a v souladu s platnou legislativou, jde z pohledu uživatele spíše o nezbytnou formalitu.“
Seznam.cz neshromažďuje žádné citlivé osobní údaje a nesleduje soukromé aktivity konkrétních uživatelů, ale pracuje pouze s daty z historie internetových prohlížečů a dlouhodobě se je snaží co nejvíce anonymizovat.
Na základě těchto dat nabízí Seznam.cz personalizovaný obsah napříč všemi službami, čímž zkvalitňuje uživatelům jejich čas strávený na internetu. Současně se sběrem souhlasu pro personalizaci obsahu mohou uživatelé udělit svůj souhlas i s personalizací reklamních sdělení, díky kterým může Seznam.cz provozovat všechny své služby zdarma.
Další podrobnosti si můžete přečíst na firemním blogu na tomto odkaze.