Hlavní obsah

Co je ošklivé, ale prodává se líp než Xbox? Vánoční svetr od technologického giganta

Podívejte se, co je ošklivé, ale lidé to chtějí víc než Xbox. Vánoční svetry vydal Microsoft.Video: Jan Marek

Ošklivé vánoční svetry z limitované edice Microsoftu jsou lepší než ty klasické se soby a dalšími vánočními motivy - nejen podle médií a fandů, ale i podle prodejů.

Článek

Jen, co se tři svetry s logy Malování, Windows 95 a XP začaly prodávat, hned se po nich zaprášilo, píše magazín Forbes. Oficiální e-shop Xbox Gear je nabízel od 1. prosince za 70 dolarů, v přepočtu tedy za 1520 korun, a to ve třech velikostech: S, M a 3XL.

Přestože uvedená cena ani nepočítá s daní a dalších 26 dolarů, tedy asi 570 korun, si firma účtuje za dopravu do Evropy, vyprodaly se už ve čtvrtek a další se podle internetových stránek naskladní či začnou expedovat až 29. ledna.

Podpora neziskovce podporující ženy v IT

Microsoft si nicméně tržby z prodeje úspěšnějšího než u své herní konzole Xbox nenechá jen pro sebe. Majitelé svetrů mohou mít hřejivý pocit i z toho, že 20 dolarů, tedy zhruba 440 korun, z každého prodaného kusu půjde neziskové organizaci Girls Who Code, která usiluje o snížení genderových rozdílů v IT a podporuje vzdělání žen v této oblasti. Celosvětově už oslovila na 500 milionů lidí a 300 tisícům už skrz své programy pomohla. Microsoft jí daruje nejmíň přes milion korun, dodává časopis Verge.

Technologičtí giganti à la módní guru

Technologický gigant začal Ošklivé svetry neveřejně nabízet převážně influencerům poprvé v roce 2018. Loňský model Windows XP třeba doručoval i v obalu podobném původní krabicové verzi tohoto operačního systému. Marketingový trik si společnost dost možná propůjčila od svého bývalého šéfa a spoluzakladatele Billa Gatese, ze kterého se stal svetrový guru asi stejně jako z černo-rolákového Steva Jobse z Applu nebo šedo-tričkového Marka Zuckerberga z Facebooku.

Doporučované