Článek
Ačkoliv se Clubhouse do Česka dostal až začátkem letošního roku a nabral okamžitě na popularitě, aplikace byla představena loni v květnu v Silicon Valley Paulem Davisonem a Rohanem Sethem.
Na počátku aplikaci využívalo jen několik vyvolených, postupně Clubhouse sílil a před koncem minulého roku ho využívalo přes půl milionu uživatelů, včetně několika světových hvězd.
K úspěchu jí dopomohla zcela jistě také pandemie koronaviru, která trápí celý svět a lidé i díky ní mohou přes přísná nařízení vlád zůstat v kontaktu s ostatními a sdílet své názory, problémy, know-how nebo jen být s někým v kontaktu.
Jak to funguje?
V aplikaci Clubhouse nelze sdílet videa, fotografie, psát si s uživateli soukromé zprávy, nelze lajkovat či komentovat. Vše probíhá naživo a prostřednictvím hlasu v jednotlivých místnostech, kam se člověk může připojit a poslouchat nebo hovořit k tématu, které ho zajímá.
Po připojení do místnosti jsou lidé rozřazeni do dvou skupin, první jsou řečníci, kteří jsou na pomyslném pódiu a zbytek je publikum. Pokud se z řad publika chce někdo k tématu vyjádřit, může se přihlásit a moderátoři dané místnosti ho mohou vytáhnout z publika nahoru na pódium a dát mu slovo.
Audio po skončení místnosti nezůstává nikde uloženo, co tedy jednou zazní, si už znovu neposlechnete. Dobrou zprávou pro uživatele je fakt, že aplikace funguje i na pozadí, to znamená, že můžete jen poslouchat a věnovat se práci v jiné aplikaci.
Tvrdé podmínky
Platí zde takzvaná one striky policy, to znamená - porušíte jednou pravidla, přijdete okamžitě o svůj registrovaný účet. Zároveň by se na síti neměl pohybovat nikdo pod 18 let.
I když je audio ihned mazáno, Clubhouse má možnost v případě nahlášení audio přehrát a vyhodnotit jeho závadnost.
Jak se do Clubhousu dostat?
V prvé řadě je potřeba říci, že aplikace je zatím dostupná pouze pro mobilní telefony s operačním systémem iOS. Vývojáři ale už pracují na verzi pro telefony s operačním systémem Android.
V tuto chvíli se do aplikace Clubhouse lze dostat pouze na pozvánku, kterou vám na telefonní číslo zašle jiný uživatel, který už je součástí sociální sítě. Pozvánky jsou v omezeném množství, nově registrovaný získá dvě pozvánky. Díky pozvánkovému systému získává aplikace na exkluzivitě, protože se do ní nemůže zatím dostat úplně každý. Clubhouse se stal za pár týdnů v Česku fenoménem a pozvánky se prodávají i na internetu v řádech stovek korun.
Po přihlášení a registraci lze propojit svůj twitterový a instagramový účet a začít sledovat lidi, kteří vás zajímají a sledovat jejich aktivitu. Pak už se stačí jen připojit do místnosti a začít diskutovat.