Článek
„Konkrétní číslo autobazarů, se kterými jsme ukončili spolupráci, ani jejich jména, nechceme v tuto chvíli sdělovat. Mohu však říci, že se jedná o několik desítek prodejců. Důvodem zrušení členství je zjištění, že drtivá většina prodejců nedodržuje pravidla férového obchodu, prodává vozy s nejasným původem, přetočenými tachometry nebo s nedoloženou servisní historií,“ sdělil Přikryl.
Úkolem APPAA je podle jejího předsedy především zvyšování transparentnosti na trhu ojetých vozidel. Podle něj není důležité, kolik je v asociaci členů, ale jakou mají kvalitu. Členství v APPAA by mělo být jedním z indikátorů férového obchodu pro zákazníka, řekl.
Anketa
Problémem je podle něj nedokonalá česká legislativa, která obchod s ojetými vozy příliš nereguluje, respektive dává prostor pro nekalé obchodní praktiky a podvádění zákazníků. „Kromě několika výjimek z řad těch největších prodejců nevidíme žádnou snahu bojovat například proti přetáčení tachometrů, nebo dovozu totálně havarovaných vozidel ze zahraničí, které se pak na našem trhu prodávají téměř jako nové,“ dodal Přikryl.
V Česku působí okolo 400 autobazarů. Ročně jimi projde kolem 300.000 ojetých vozů. Podle společnosti Cebia, která se zabývá prověřováním původu a historie ojetých vozidel, je podíl ojetých aut se stočeným tachometrem na českém trhu 33 procent.
Loni v říjnu vešla v platnost nová legislativa, díky které je možné udělit za stočení počitadla ujetých kilometrů pokutu až 500 tisíc korun.