Článek
Čína chystá mediální ofenzivu. Součástí obřího projektu nové Hedvábné stezky je i rozsáhlá spolupráce čínských a světových televizních skupin a filmových společností. Cíl je jednoduchý. Mediální podpora mnohamiliardového investičního projektu, který prosazuje čínský prezident Si Ťin-pching. Součástí je pak výměna a také společná tvorba pořadů či filmů.
Na podporu podobných projektů má Čína vyhrazeno až deset miliard dolarů ročně.
Spolupráce je jedním z bodů seznamu konkrétních výsledků jednání hlav států v Číně na konferenci o takzvané nové Hedvábné stezce. Pod patronací ji má státní televize CCTV.
Nepřekvapivým partnerem v Česku se pro čínská média stala skupina Médea Jaromíra Soukupa, pod niž spadají televizní kanály Barrandov nebo třeba časopis Týden.
V Šanghaji podepsal Soukup, který se nyní profiluje i jako moderátor exkluzivních rozhovorů s prezidentem Milošem Zemanem, memorandum o spolupráci s Shangai Media Group.
Co Číňané mediální ofenzivou sledují? Jaké další projekty v Česku jsou pro ně důležité? Které vidí jako klíčové prezident Miloš Zeman? A jak se dají doposud hodnotit čínské investice v Česku? Podívejte se nahoře ve speciálním studiu, které se ohlíží za návštěvou českého prezidenta v Číně.
Oznamování výsledků jednání státníků v Číně jsme sledovali živě, připomeňte si: