Článek
„Chtěl jsem natočit čtyři nebo pět filmů v jednom. Ten nápad jsem měl v hlavě dlouho,” popisuje Desplechin vznik svého zatím nejnovějšího filmu. „Jde o příběh režiséra, který se ztratí mezi filmy.”
Ismaelovy přízraky zahajovaly loňský filmový festival ve francouzském Cannes. Pozornost film přitahoval hlavně hereckým obsazením, protože se v něm představily dva nejtalentovanější objevy současné generace francouzských hereček. Několik záběrů z komplikovaného příběhu režisér pořídil i v Praze.
Specialitou Arnauda Desplechina jsou komorní psychologická dramata. Poprvé zaujal začátkem devadesátých let titulem Život mrtvých. Zapsal se pak celovečerním filmem Učená pře aneb Můj pohlavní život. Řada jeho dalších snímků (jako například Esther Kahn, Králové a královna, Vánoční příběh nebo Jimmy P.) posbírala ocenění na světových festivalech. Do Prahy přijel na pozvání Febiofestu, který mu udělil cenu za celoživotní přínos kinematografii. Rozhovor ve videu.
Pořad Kultura Terezy Willoughby sledujte v premiéře každou neděli od 20:30 hodin na celoplošné Televizi Seznam.