Článek
Na bezúplatném předání vlečky se chotěbořská radnice dohodla s Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM). „Město už v podstatě deset let intenzivně usilovalo o získání této vlečky pro výstavbu cyklostezky, kterou bychom chtěli propojit Chotěboř a místní část Bílek,“ řekl chotěbořský starosta Tomáš Škaryd (ČSSD).
Podle něj jde o strategický úsek. Otevře cestu k trasám, po nichž se už turisté mohou dostat směrem na Sopoty, Sobíňov a Ždírec nad Doubravou a dál na Ždárské vrchy. Cyklostezka s asfaltovým povrchem bude vhodná pro in-line bruslení, v zimě by tam mohly být stopy pro běžkaře.
Vlečka už je podle starosty zrušená, na jejím vydání se město nejdřív domlouvalo se zástupci Ministerstva obrany. Podloží vlečky stavbu cyklostezky ulehčí, ale nejdřív bude potřeba odstranit koleje. Na práce s předpokládanými náklady okolo deseti milionů korun zkusí město sehnat dotaci. „Cyklostezku považujeme za významnou prioritu,“ řekl.
Z Bílku se chodí do populární přírodní rezervace se skalnatým údolím řeky Doubravy. Cesta z Chotěboře po silnici II/345, kde denně projíždí okolo 8000 aut, není moc bezpečná pro pěší ani pro cyklisty s dětmi, uvedl Škaryd. Cyklostezka bude sice končit u armádního areálu, ale bude z ní možné odbočit na místní komunikace.
Kasárny u Chotěboře opustila armáda podle dostupných údajů v roce 2005. Opuštěný areál s bývalými muničními sklady v Bílku by podle starosty měli začít využívat výsadkáři z Chrudimi.