Článek
Fastfoodový řetězec McDonald's ve Spojených státech stahuje z nabídky Happy Mealu cheeseburgery a čokoládové mléko. Snaží se tak omezit množství kalorií, sodíku, nasycených tuků a cukrů, které děti v restauraci konzumují. Zákazníci si budou moci jídlo ale nadále objednat mimo Happy Meal. Podobně postupoval McDonald's, když odstranil z dětského menu sladké limonády. Jejich prodej potom klesl o 14 procent.
Změny v dětském menu se ale nesetkaly jenom s pozitivním ohlasem: „Mám pocit, že když jdete do McDonald's, tak nechcete zdravé jídlo ale fastfood. Můžete si přece vybrat něco jiného. Vidím Happy Meal jako odměnu a nevadí mi, když si moje děti dají hranolky a cheeseburger,“ uvedla zákaznice Trudy Munk.
Happy Meal se prodává téměř 40 let. Stále častěji je ale spojován s dětskou obezitou. Řetězec McDonald's ale v průběhu let provedl řadu změn. Zmenšil hranolky, přidal do nabídky ovoce nebo vyměnil jablečný džus za jiný, který má méně cukru. Až 30 procent zákazníků tvoří podle některých odhadů rodiny s dětmi.