Hlavní obsah

Cheeseburger si už zákazníci v menu Happy Meal neobjednají

Konzumace fastfoodu je často spojovaná s obezitou dětí. Řetězec McDonald's usiluje o změny.Video: AP

Cheeseburger zmizí z oblíbeného dětského menu Happy Meal. Řetězec rychlého občerstvení McDonald's ve Spojených státech tak chce snížit množství kalorií, které děti v restauracích konzumují.

Článek

Fastfoodový řetězec McDonald's ve Spojených státech stahuje z nabídky Happy Mealu cheeseburgery a čokoládové mléko. Snaží se tak omezit množství kalorií, sodíku, nasycených tuků a cukrů, které děti v restauraci konzumují. Zákazníci si budou moci jídlo ale nadále objednat mimo Happy Meal. Podobně postupoval McDonald's, když odstranil z dětského menu sladké limonády. Jejich prodej potom klesl o 14 procent.

Změny v dětském menu se ale nesetkaly jenom s pozitivním ohlasem: „Mám pocit, že když jdete do McDonald's, tak nechcete zdravé jídlo ale fastfood. Můžete si přece vybrat něco jiného. Vidím Happy Meal jako odměnu a nevadí mi, když si moje děti dají hranolky a cheeseburger,“ uvedla zákaznice Trudy Munk.

Happy Meal se prodává téměř 40 let. Stále častěji je ale spojován s dětskou obezitou. Řetězec McDonald's ale v průběhu let provedl řadu změn. Zmenšil hranolky, přidal do nabídky ovoce nebo vyměnil jablečný džus za jiný, který má méně cukru. Až 30 procent zákazníků tvoří podle některých odhadů rodiny s dětmi.

Související témata:

Doporučované