Článek
Týdeník Škodovácký odborář přinesl první rozhovor s novým předsedou představenstva Škody Auto Thomasem Schäferem. Ten v něm mimo jiné uvádí, že Česko dobře zná, má rád zdejší humor a také že se umí v práci pohádat. „Komunikace mezi partnery je důležitá vždy. Podle toho jsem se choval v celém svém profesním životě, tedy pravidelná diskuse a výměna názorů, občas se musíme i trochu pohádat. Ale na závěr se počítá vždy společný cíl a výsledek,“ uvedl Schäfer v rozhovoru, který byl dnes publikován.
Neopomněl zdůraznit, že si váží zaměstnanců a v jeho minulém působišti v Jihoafrické republice, kde byl šéfem Volkswagenu, byl nazýván „předsedou pro lidi“. „Zaměstnanec je vždy ústředním bodem. S okamžitou platností patřím do týmu Škoda,“ nechal se slyšet manažer, který na začátku srpna vystřídal v nejvyšší funkci Bernharda Maiera.
Schäfer svou kariéru v automobilovém průmyslu zahájil coby strojní inženýr v roce 1991 ve společnosti Daimler AG, v květnu 2012 přešel do skupiny Volkswagen. Tam nejprve řídil koncernovou zahraniční výrobu, od roku 2015 zastával funkci předsedy představenstva a výkonného ředitele Volkswagen Group South Africa, kde zodpovídal za rozvoj koncernových značek v regionu subsaharské Afriky.
„Z České republiky jsem naprosto nadšený. Je to skvělá země. Nejsem zde poprvé, v minulosti jsem tady býval. Především považuji za skvělý český humor a zdejší obyvatele. Ohromně se těším na nové výzvy a na skvělou firmu Škoda,“ dodal v rozhovoru Thomas Schäfer s tím, že se za ním do konce roku přistěhuje také jeho rodina.
Z hlediska byznysu se již dříve nechal slyšet, že se hodlá věnovat hlavně elektrifikaci a digitalizaci. „V blízké budoucnosti bude automobil elektrický a plně propojený se svým okolím. Proto hodlám věnovat zvláštní pozornost další elektrifikaci a digitalizaci našich produktů. Jsou klíčem k tomu, aby automobilka zůstala pro své zákazníky i nadále atraktivní,“ napsal odborářům.
Škoda Auto odmítla rozhovor nad jeho rámec komentovat. Schäfer měl zatím do Česka poměrně nešťastný mediální vstup. Těsně před jeho oficiálním jmenováním ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess naznačil, že se mu nelíbí směřování Škody směrem ke třetí prémiové značce skupiny. A že by měla posílit v segmentu cenově výhodných aut. To vyvolalo vlnu spekulací o dalším směřování mladoboleslavské automobilky.