Článek
Začaly práce na opravě železniční trati mezi Prostředním a Dolním Žlebem na Děčínsku, která je součástí koridoru do Německa. Provoz v úseku je zachován na jedné koleji. Práce potrvají do začátku listopadu, stát budou 305 milionů korun. ČTK to řekla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.
„Vzhledem k zachování provozu na jedné koleji se s náhradní autobusovou dopravou nepočítá, propustnost trati však bude významně omezena. Jedná se o jednu z nejvytíženějších tratí u nás,“ uvedla Pistoriusová. Trať vede z Děčína přes Dolní Žleb do Bad Schandau a dále do Drážďan.
Poslední úprava pětikilometrového úseku se uskutečnila v 90. letech minulého století. „Například pražce nebo trakční vedení jsou ještě staršího data. Správa železnic proto na nejvytíženějších tratích začala provádět tzv. cyklické opravy. Smyslem oprav je vyměnit klíčové části infrastruktury ještě před nárůstem počtu poruch z důvodu opotřebení,“ uvedla mluvčí.
Materiál, který z trati po opravě zůstane, se třídí a dále používá na méně zatížených částech železniční sítě. Základní parametry trati, jako je rychlost či únosnost, se po opravě nezmění. „Cílem je prodloužení životnosti trati o dalších 30 let,“ dodala Pistoriusová.
Přímo v Dolním Žlebu nyní končí oprava nádražní budovy a kolejiště. Do konce srpna bude předáno uživatelům. Součástí předání bude i opětovné spuštění restaurovaných unikátních 145 let starých nádražních hodin.