Hlavní obsah

Cestovka Blue Style přestane nabízet své zájezdy u agentury eTravel

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Druhá největší cestovka v Česku přestane spolupracovat s platformou eTravel, která se zaměřuje na prodej zájezdů. Jako důvod CK uvádí problémy s nezávislostí platformy, která spadá pod konkurenční cestovní skupinu.

Článek

Cestovní kancelář Blue Style ukončila spolupráci se společností Fischer, respektive s její značkou eTravel, která dosud pro Blue Style zprostředkovávala jako obchodní zástupce prodej zájezdů.

„S ohledem na odlišnou obchodní strategii a zájmy jsme dospěli k rozhodnutí ukončit tento smluvní vztah,“ sdělil CEO společnosti Blue Style Imed Jeddai.

Redakce Seznam Zpráv kontaktovala s žádostí o komentář také agenturu eTravel, kterou vlastní skupina Fischer. Ta však podle svých slov neměla v době telefonátu o rozvázání spolupráce jasné informace. „Rozhodnutí Blue Style respektujeme. Na chod portálu eTravel.cz to nebude mít vliv, protože objem prodaných zájezdů cestovní kanceláře Blue Style byl celkově marginální,“ sdělil posléze tiskový mluvčí cestovní kanceláře Fischer a značky eTravel Jan Bezděk.

Cestovní kancelář Blue Style

CK Blue Style je druhým největším subjektem na poli cestovních kanceláří specializujících se na českém trhu na letecké dovolené.

V její nabídce je přes 30 destinací – od tradičních středomořských až po ty exotické.

V roce 2019 cestovní kancelář poskytla pro téměř 300 000 klientů služby představující obrat blížící se k hodnotě čtyři miliardy korun.

Cestovní kancelář Blue Style pro Seznam Zprávy důvody svého odchodu rozvinula. Podle slov Ondřeje Rušikvase, provozního ředitele cestovky, tkví problém v tom, že prodejce zájezdů eTravel, který je součástí skupiny Fischer, je „ovládán cestovní kanceláří Fischer a Exim Tours, které ho mohou používat z hlediska cenového srovnávání produktů ve svůj prospěch“.

„Toto riziko je logicky pro každého tour operátora dlouhodobě nepřijatelné a je zcela v rozporu s běžným fungováním standardních nezávislých zprostředkovatelů. Naše kroky jsou fakticky reakcí na situaci, která je důsledkem spojení těchto hráčů v jednu skupinu Fischer Group. Věříme, že uvedené praktiky jsou nepřijatelné nejen pro Blue Style, ale pro celou řadu dalších subjektů,“ dodal k odchodu Rušikvas.

Nařčení z využívání portálu ve prospěch dvou zainteresovaných cestovních kanceláří, které jsou zároveň lídry trhu, tiskový mluvčí Jan Bezděk za společnost odmítá. „Osočování portálu eTravel.cz z toho, že se nechová férově a korektně ke svým obchodním partnerům, považujeme za naprosto neopodstatněné a svým způsobem nedůstojné. Jediným cílem je snaha o poškození dobrého jména společnosti eTravel.cz,“ sdělil Seznam Zprávám Bezděk.

Spojení cestovek Fischer a Exim pod jednoho majitele se událo už loni v dubnu, kdy Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil německé skupině Rewe nákup cestovní kanceláře Fischer Group od skupiny KKCG českého miliardáře Karla Komárka. Do KKCG patřila cestovka Fischer šestnáct let, skupina ji přebírala v roce 2003.

Fischer i Exim patří k největším cestovkám v Česku. Ze zveřejněných výsledků vyplývá, že Exim v roce 2018 prodal v Česku zájezdy za téměř šest miliard korun a dosáhl zisku před zdaněním ve výši 288 milionů korun. Fischer ve stejný rok dosáhl na tržby v hodnotě převyšující šest miliard, zisk činil 88,4 milionu korun.

Doporučované