Článek
Zatímco Česká republika se v influencer marketingu teprve rozkoukává, ve světě se jedná o plnohodnotný obor, který má svá přesná pravidla. Ve světě je například běžné, aby influencer měl doklad podobný živnostenskému listu a své příjmy danil.
V České republice se teprve začínají objevovat firmy, které vyjednávají mezi influencery a firmami podmínky. Pro označení reklamy na Instagramu zatím nejsou v české legislativě přesně stanovené podmínky, a zatím tak na rozdíl od světa nepadají ani žádné tresty.
Pro top influencery je práce na sociálních sítích plnohodnotná práce, která je velmi dobře živí. V České republice se podle odbornice na influencer marketing Helene Nguyen pohybují příjmy influencerů ve vyšších řádech desetitisíců až stovek tisíc měsíčně dle počtu sledujících.
Firmy, kterým influenceři propagují různé produkty (od plen, kosmetiky, aut, hotelů až po prací prášek), se začínají zajímat ale i o tzv. nano nebo micro influencery. Ti mají sice nižší počet sledujících (do 10 tisíc), ale za to má jejich doporučení pro sledující větší váhu.
Společnosti si za to diktují podmínky, které musí influencer dodržet (počet příspěvků, způsob oblékání, sebeprezentace, apod.). Zatímco ve světě jsou v tomto ohledu mnohem přísnější, v Česku zatím s podmínkami začínají.
Kdo si umí na Instagramu vydělat nejvíc a co by influenceři a firmy dělali, kdyby z Instagramu zmizely lajky, a mnoho dalšího, se dozvíte v rozhovoru nad článkem.