Článek
Mezi nejčastější klienty Mystay patří evropští hoteliéři, kteří za službu tomuto českému startupu měsíčně platí zhruba dvě eura za pokoj. Za to mají k dispozici platformu, skrz kterou mohou komunikovat se svými hosty, nabízet jim své služby, doporučovat zajímavá místa a partnery v okolí a být s hostem kdykoliv v kontaktu.
Podobné potřeby vnímají ale i hostitelé, kteří své byty pronajímají přes Airbnb. Proto zde vidí ředitelka a spoluzakladatelka Mystay Pavlína Zychová příležitost. „Já sama jsem ubytovatel, když odjíždím na víkend pryč, tak poskytuji svůj byt přes Airbnb. Tam si vlastně zkouším, co konkrétně já jako hostitel potřebuji a na základě toho jsme ve firmě došli k tomu, že i Mystay se dá použít pro Airbnb.“
Firma momentálně využití platformy pro alternativní ubytování testuje na několika desítkách uživatelů v České republice a zároveň pracuje na vylepšení aplikace. „Ty potřeby jsou tam trochu jiné, zjišťujeme tedy jaké jsou nuance od hotelů v Airbnb,“ dodává Zychová, jaký projekt teď firmu nejvíc zaměstnává.
Rozjetí platformy pro Airbnb nevyžadovalo žádné složité vyjednávání nebo úzkou spolupráci. Mystay v tomto směru pracuje nezávisle. „Airbnb o nás samozřejmě ví, jsme s nimi v přátelském vztahu, ale není to tak, že by nás stejně jako třeba Booking.com vzal vyloženě pod nějaký Marketplace a prodával nás,“ vysvětluje Zychová.
Ačkoliv platforma Mystay byla původně vytvořená pouze pro hotely, o rozšíření pro další typy ubytovacích služeb přemýšlela Zychová dlouhodobě. Mystay lze podle ní aplikovat kdekoliv – v hostelech, Airbnb a teoreticky i v couchsurfingu.
Mystay je český startup, který prošel takzvaným akceleračním procesem v Amsterodamu. Při něm získal počáteční investici 200 tisíc eur.