Článek
Nejznámější a nejprodávanější český nanuk Míša míří do zahraničí. „Díváme se do Polska, chceme více posílit na Slovensku a v hledáčku máme i západní trhy,“ říká Michaela Franeková, viceprezidentka marketingu pro potravinové značky regionu střední a východní Evropy společnosti Unilever. Právě do jeho portfolia Míša už více než deset let spadá.
Už loni firma Míšu uvedla na maďarském trhu. Tam se prodává pod názvem Túró Ice – v překladu tvarohová zmrzlina. A úspěšně. Původní plán prodejů Unilever překročil hned trojnásobně.
Teď navíc Míša dostane i novou příchuť. Proteinovou variantu v kelímku – určenou pro sportovce. Ta bude na pultech už za pár měsíců. Míšu ve vaničce už přitom firma dříve vyráběla. Tehdy vsadila na polský výrobní závod a zmrzlina, která měla méně tvarohu než ta česká na dřívku, u Čechů neuspěla. Unilever proto výrobu v Polsku ukončil.
Teď se bude kelímkový Míša vyrábět v Česku. V třebíčské továrně Tipafrost. „My jsme se velmi poučili. Je správné si přiznat, že to byl špatný směr. Nebylo to ale dáno polskou výrobou. Vyrobit Míšu ve vaničce je velká výzva, protože má velký obsah tvarohu, a když chcete dostat tvaroh do vaničky ve formě, aby se dal stále nabírat lžičkou, je to technologicky velmi náročné,“ říká Franeková s tím, že odteď už výroba tohoto nanuku vždy zůstane v České republice. „To je závazek, který jsme si s Míšou dali. Je to tradiční česká zmrzlina z českých surovin. I český tvaroh je velice specifický. Má speciální kyselou chuť, kterou byste nikdy v tvarohu na západních trzích neochutnali,“ dodává Franeková.
Firma měla v Česku i vlastní výrobní závod – v Nelahozevsi. V roce 2011 ho ale prodala a nový se tu otevřít nechystá.