Článek
ČTK to dnes řekla mluvčí radnice Petra Nestávalová. Provizorní most byl v havarijním stavu, od loňského léta na něj nesměla těžší auta. Most je jediný přístup, jak tato vozidla mohou vjet do historického centra města.
Firma Swietelsky stavební zkrátila i zesílila konstrukci, zatížení mostu stouplo na devět tun. Nyní po něm může jet auto vážící až 32 tun, dosud to bylo 30 tun. Kvůli podemletému pilíři byla od loňského léta nosnost mostu jen tři tuny, uvedl v tiskové zprávě starosta Dalibor Carda (SN-Město pro všechny). Stavební firma vyrobila i železobetonovou levobřežní opěru, která je na mikropilotech ve skále. Břeh je zpevněný kamením.
Původní provizorní most u pivovaru strhla velká voda při povodních v roce 2002. Od té doby je tam provizorní most, jejž město koupilo v roce 2017 od Správy státních hmotných rezerv za osm milionů korun.
„Máme studii na nový otočný most, který by se v případě povodní otevřel směrem k břehům. Ten by stál asi 90 milionů korun, což je v současné době pro město finančně nepřijatelné,“ uvedl Carda. Další možné návrhy mostů odmítli památkáři nebo Povodí Vltavy; to žádá most nad úrovní stoleté vody, což lze v místě postavit jen těžko, dodal Carda.
Český Krumlov na začátku května opravil i památkově chráněnou lávku Rechle z 18. století, jejíž šindelová střecha byla v havarijním stavu. Práce stály dva miliony korun. Do dvou let chce radnice opravit i Lazebnický most, jejž napadla dřevokazná houba. Tento most je kulturní památkou, spojuje střed města s hradem a zámkem.
Český Krumlov, v němž žije asi 13 000 lidí, letos hospodaří s rozpočtem, který má vyrovnané příjmy a výdaje 400 milionů korun. Na kapitálové výdaje včetně investic plánoval 70 milionů. Letošní ztrátu z příjmů z turistického ruchu v souvislosti s koronavirem odhaduje město na 50 milionů korun.