Článek
Oprava za 3,5 milionu korun potrvá do konce října. Most je na využívané pěší a cyklistické stezce, náhradní trasa povede po přilehlé lávce.
Most z poloviny 19. století je na původní hlavní silnici z Českého Krumlova do Kájova. Díky architektuře se řadí mezi kulturní památky. Již dříve opravili dělníci jeho spodní část, teď začaly práce na horní. „Nosnou konstrukci tvoří klenby z kamenného zdiva, kde se opraví místa s uvolněnými kameny. Na rubové straně kleneb se doplní železobetonová výztužná deska. Vybudují se železobetonové přechodové desky, které zajistí pozvolný přechod z mostu na navazující cyklostezku,“ uvedl starosta Dalibor Carda (SN-Město pro všechny).
Nepůvodní betonové římsy zmizí. Místo nich vybuduje firma K-Building CB nové zdi z přírodního sbíraného kamene a žulových desek. Doplní i zábradlí podobné tomu, které je v historické části Krumlova. „Kamenný klenutý tříobloukový most je důležitým pramenem pro dokumentaci vývoje tohoto druhu staveb v jihočeském regionu,“ uvedla mluvčí radnice Petra Nestávalová.
Loni v květnu dokončilo město opravu památkově chráněné lávky Rechle z 18. století, jejíž šindelová střecha byla v havarijním stavu. Práce stály dva miliony korun. Český Krumlov loni zrekonstruoval provizorní most u pivovaru, který byl v havarijním stavu a od léta 2019 po něm nemohla jezdit těžší auta. Most je jediná možnost, jak tato vozidla mohou vjet do historického jádra města. Radnice chce opravit i Lazebnický most, jejž napadla dřevokazná houba. Tento most je kulturní památkou, spojuje střed města s hradem a zámkem.