Článek
Tenisky, které navrhl Kayne West, nebo limitovaná edice obuvi, která třeba ani v Česku není k dostání. Nový vyhledávač od Footshopu je odhalí v jakémkoliv e-shopu na světě a srovná podle ceny.
Přesně kvůli tomu Footshop rozjel startup FlexDOG. Vlastní dceřinou firmu s vlastním týmem a byznysovým modelem, který svůj světový vyhledavač zboží spustí do dvou týdnů. „Bude porovnávat cenu a dostupnost tenisek a streatwearu na internetu. Možná je to podobné některým už fungujícím a známým webům, ale bude úzce zaměřený na značky, které nejsou na těchto webech. My se soustředíme na ty opravdu hodně prémiové značky. S vyhledávačem máme globální ambice, tedy výrazně nad Evropskou unii,“ vysvětlil pro SZ Byznys zakladatel Footshopu Peter Hajduček.
20 tenisek a tisíce zájemců
Tenisky, které si oblíbili zákazníci jeho firmy, jsou většinou jen velmi málo dostupné. „Často máme tisíce zájemců, ale jenom 20 párů. Tento vyhledávač umožní vytoužené tenisky najít kdekoliv na světě,“ říká Hajduček s tím, že náklady na vytvoření FlexDOG přesáhly milion korun.
Vlastní kolekce oblečení
Footshop nabízí obuv a oblečení světových značek. V loňském roce se mu podařilo uvést na trh vlastní kolekci ve spolupráci s Adidas. V tom chce i letos pokračovat a kromě značkové obuvi chce nabídnout také více módního oblečení. To by mělo vzniknout ve spolupráci se známými umělci a designéry.
Firma dělá většinu svých tržeb na internetu. Kromě toho má ale ve čtyřech zemích i pět kamenných obchodů. V loňském roce utržila 850 milionů korun. Zisk EBITDA (tj. před započtením úroků, daní a odpisů) firma odhaduje na 26 milionů korun.
„Na začátku pandemie jsme očekávali, že se koronavirus projeví v našich prodejích daleko víc. Přeci jen, když člověk sedí doma, tenisky nepotřebuje. Samozřejmě, propadly nám výrazně tržby z kamenných obchodů, ale internetu se dařilo,“ dodává Hajduček.
Historicky první akvizice
Footshop také dokončil historicky první akvizici. V minulém týdnu koupil svého konkurenta společnost Queens. Ta v Česku a na Slovensku působí už 17 let, loni utržila zhruba 200 milionů korun a kromě e-shopu má také tři kamenné obchody – v Praze, Brně a Ostravě.
FootShop značku zachová. „Vnímáme tu značku samotnou jako velké aktivum. Je to silná značka na trhu, která má silnou pozici ve vyhledávačích. Každá značka se bude profilovat víc na svého zákazníka. Je to naše první akvizice v historii firmy, cenu na přání druhé strany komentovat nebudu,“ říká Hajduček.