Článek
Nahnědlý perlivý nápoj už 133 let nese název Coca-Cola. A tato značka je pátou nejcennější na světě, když její hodnota dosahuje dle odborných odhadů 66 miliard dolarů. I proto je tajemství výrobního postupu lékárníka Johna Pembertona střeženo jako oko v hlavě.
„Já samozřejmě základní recept znám. Ale existuje jedna tajná ingredience, kterou znají na světě pouze dva lidé,“ popisuje v rozhovoru pro Seznam šéfka české a slovenské divize Coca-Coly Maria Anargyrou-Nikolić.
Přestože je nápoj dle původního receptu vlajkovou lodí firmy, experimentů s jeho mícháním přibývá. Je to součást strategie, kdy se společnost snaží být dodavatelem nápojů pro každou příležitost a denní či noční hodinu. V Evropě tak tento rok plánuje uvést na trh vlastní energetický nápoj, nejdříve ve Španělsku a Maďarsku. Česku se má ale podle zjištění Seznamu vyhnout.
„Tady zkusíme naprostou novinku. Na přelomu června a července uvedeme kávový drink Coca-Cola Plus Coffee,“ uvedla Anargyrou-Nikolić exkluzivně v prvním velkém rozhovoru pro místní média od svého nástupu do funkce před dvěma lety.
Je to stejný produkt, který nově míří i na americký trh. Je to už druhý pokus s kávovou příchutí koly. V polovině minulého desetiletí to zkoušela Coca-Cola s nápojem Blak s menším obsahem kávy. Ten ale úplně propadl a firma ho po pár letech stáhla z trhu.
Čím je výjimečný český trh? Přeroste někdy spolupráce s výrobci alkoholu v koupi lihovarů? Jak se firma vyrovnává se stále větším důrazem na zdravý životní styl a životní prostředí? Také o tom mluví v rozhovoru pro magazín Byznys Maria Anargyrou-Nikolić, šéfka společnosti Coca-Cola HBC pro Česko a Slovensko.
Pro pořádek Coca-Cola HBC je největší stáčírenská firma světa, v níž má americká Coca-Cola největší, byť minoritní podíl. A stáčírna zastupuje značku Coca-Cola v celé střední a východní Evropě a také třeba v Irsku a Itálii.