Článek
Maloobchody přistupují k prodeji po internetu, aby si udržely konkurenceschopnost. Zákazníci totiž stále častěji kupují online i malé věci denní potřeby. E-shopům nahrává také rostoucí počet uživatelů internetu, včetně seniorů.
Ukazuje se, že internetovým prodejcům navíc Češi důvěřují. Svědčí o tom fakt, že již každý třetí (34,5 %) za objednané zboží platí online platební kartou.
„Průměrná váha balíků podle našich statistik postupně klesá, zatímco množství roste. Tento trend svědčí o tom, že čeští spotřebitelé si zvykli přes internet kupovat i malé věci do domácnosti,“ uvedl Pavel Včela, ředitel společnosti GLS.
40 000 - tolik je v Česku registrovaných internetových obchodů, v přepočtu na obyvatele je to 1. místo v Evropě
30 % – maloobchodních prodejen už má v Česku vlastní e-shop
34,5 % – Čechů platí v internetovém obchodě kartou, počet výrazně roste
65 let – mezi zákazníky internetových obchodů přibývá nejvíc lidí mezi seniory
660 000 – tolik lidí nad 65 let nakupuje na internetu, tedy zhruba třetina osob v této věkové kategorii
Zdroj: průzkum pro přepravní společnost GLS
Počet internetových obchodů v České republice stoupá, v letošním roce překročil hranici 40 tisíc. V přepočtu na obyvatele jich má Česko dokonce nejvíce v rámci celé Evropy.
Rychlému zavádění e-shopů nahrává rostoucí počet aktivních uživatelů internetu, a to i mezi seniory. Podle Českého statistického úřadu loni internet používala celá třetina osob starších 65 let, tedy zhruba 660 tisíc lidí. Češi navíc internetovým obchodům důvěřují. Svědčí o tom častější placení kartou online než prostřednictvím dobírky. „Náš každoroční průzkum ukázal, že kartou na internetu platí 34,5 % nakupujících, zatímco dobírku využívá jen 28,7 % z nich,“ dodal Včela.